Top vision


Ať už hledáte inspiraci pro svůj vlastní rozvoj nebo se zajímáte o možnosti
firemního vzdělávání, sledujte náš blog plný novinek a zajímavostí.
Porada může být prostorem, kde mohou vznikat skvělé nápady a kde se může rozvíjet spolupráce mezi kolegy napříč odděleními. Je však potřeba pečlivě se na ni připravit. Poradíme vám, jak na to.
číst vícePřed nedávnem jste s kolegy kritizovali nadřízeného, teď jste tím nadřízeným vy sami. A vaši kolegové kritizují vás. Kromě toho s vámi nadále komunikují jako s kamarádem a fakt, že jste se stali šéfem, nepokrytě ignorují. Přinášíme vám pár tipů, jak tuto zrádnou situaci zvládnout.
číst vícePohybovat se světem byznysu na podpatcích, to je specifická disciplína. O tom, jaké to je být ženou v manažerském křesle, jsme si povídali s koučkou Lenkou Mrázovou, která má mnoholeté zkušenosti z vrcholového managementu.
číst víceMůžete si nadesignovat nové procesy nebo navrhnout novou organizační strukturu, ale bez spolupracujících lidí to prostě nepůjde. Nebo to nepůjde hladce a bude to drhnout. Organizace se nezmění, pokud se nezmění lidé v organizaci. Jak je vést v období velkých změn?
číst víceMotivovaní lidé jsou produktivní a vždy udělají i něco navíc. Ti demotivovaní udělají jen nezbytné minimum. Jak motivovat tým? Jedině tak, že se podíváte na jeho jednotlivce. Každého totiž motivuje nebo demotivuje něco úplně jiného.
číst víceJsou lídři pro dobré časy a lídři pro špatné časy. Některé vůdčí osobnosti v krizi dosahují svých nejlepších výkonů. Ale i vynikající lídři se v bouřlivých dobách dopouštějí chyb, které mohou být osudné jak pro ně, tak pro jejich podniky.
číst víceVidíte v lidech nekonečný potenciál? A vytáčí vás, když ten potenciál nevyužívají naplno? Vnitřní překážky mohou být větší brzdou než překážky vnější. Před každým lídrem tak stojí otázka: Jak dostat z lidí to nejlepší?
číst víceNejlepší lídři jsou ti, kteří inspirují své lidi k tomu, aby ze sebe denně dávali to nejlepší. Mají své velké vize ve stylu MAKE AMERICA GREAT AGAIN a dokážou dát dohromady lidi, kteří jim ty vize pomohou uskutečnit. Přečtěte si o leadershipu v době, kdy byla Amerika ještě skvělá...
číst víceMotivace je jedním z nejčastějších témat, které manažeři řeší. Především tehdy, když finanční motivace přestává fungovat. Seznamte se s motivací 3.0 v článku lektora a kouče Marka Mičienky.
číst víceIKEA efekt vysvětluje, že produktům, které jsme si sami sestavili, přikládáme vyšší hodnotu v porovnání se stejnými produkty, na jejichž sestavení jsme se nepodíleli. Jak můžeme IKEA efekt využít ve firmě? To se dozvíte v článku kouče Marka Mičienky.
číst víceINTRAPRENEURSHIP spočívá v tom, že myslíte a jednáte jako podnikatel, ačkoliv pracujete pro firmu, kterou nevlastníte. Přicházíte se skvělými nápady, z nichž profituje vaše organizace, nikoliv vy. Proto se můžete setkávat s výsměchem okolí, které vás považuje za naivního snílka.
číst víceKaždá organizace je systém, v němž by mělo být dáno, kdo o čem rozhoduje a kdo za co odpovídá. Ve většině organizací nadřízení rozdělují úkoly a podřízení je plní. Nadřízení vedou a podřízení následují. Můžete tedy řídit svého šéfa?
číst víceVIRTUÁLNÍ TÝMY, jejichž členové jsou od sebe odděleni prostorem a časem, už dnes nejsou ničím výjimečným. Díky digitálním technologiím jejich počet neustále narůstá. Stále více profesí může prostřednictvím notebooku pracovat odkudkoliv - z domova, z kavárny, z letiště, z pláže…
číst víceKdyž se dostanete do pozice lídra, situace se výrazně mění. Teď už nejde o to, abyste si splnili své úkoly. Jde o to, aby lidé ve vašem týmu plnili vaše úkoly. Do vedoucí pozice vás pravděpodobně dostala vaše orientace na výkon a na výsledky. Od lídra se však očekává orientace na lidi.
číst víceUž v dobách povinné školní docházky jsme byli naprogramováni na soupeření. Kdo ten příklad vypočítá první? Kdo doběhne první do cíle? Uvěřili jsme tomu, že vítěz může být jen jeden a že všichni ostatní musí být poražení...
číst vícePokud se vám podařilo sestavit si tým snů, blahopřejeme. Máte za sebou fázi číslo jedna. Ve fázi číslo dvě je vaším úkolem udržet angažovanost, produktivitu a pracovní tempo vašich klíčových lidí vysoko. Ale jak na to?
číst vícePoskytování zpětné vazby podřízeným, to je jeden ze stěžejních úkolů lídra. Pokud je však zpětná vazba negativní, většinou není ani jedné straně příjemná. Kritiku totiž není snadné ani přijímat, ani podávat.
číst víceMáte pocit, že máte málo času? Ve skutečnosti má váš den stejný počet hodin jako den Richarda Bransona, Jeffa Bezose nebo Beyoncé. Jde tedy jen o to, jak efektivně svůj čas využíváte.
číst víceDelegování není jen převedení pracovních úkolů na podřízené. Je to také přenesení pravomocí a odpovědnosti. Delegování lze vnímat jako projev důvěry, který může fungovat jako důležitý motivační faktor.
číst víceV každé profesi jsou machři i nemachři. Co odlišuje nadprůměrné lídry od těch podprůměrných? Jsou vůdčí schopnosti vrozené, nebo se dají natrénovat? Přečtěte si, co dělají skvělí lídři skvěle, a okopírujte to.
číst více