Top vision
Stát se úspěšným manažerem skýtá opravdu mnohá úskalí a klíčem k jejich ovládnutí je postupné a pravidelné vzdělávání se. Pokud nevíte, odkud ve svém rozvoji začít, abyste zůstali na oné správné cestičce za úspěchem, čtěte dál. Zde jsou tři základní body, které je bezpodmínečně nutné ovládat.
Chcete být oblíbení? Věříme, že ano. Proto věnujte dostatečný čas zdokonalení vašeho asertivního jednání. Arogantního a vznětlivého burana si neoblíbí ani zaměstnanci, natož tak nadřízení. Naopak vstřícnost a asertivní komunikace vám kromě oblíbenosti u kolegů pomůže hladce vyřešit časté problémy či konflikty ve firmě, které by například mohly vzniknout nejasnou komunikací zaměstnanců, či čímkoliv jiným. Správným vyřešením záludného problému bez zbytečných scén výrazně stoupnete v očích všech lidí ve vaší firmě.
Řada lidí věří, že celou práci dokáže odvést nejlépe sama. Nebaví nás kontrolovat práci někoho jiného, upravovat ji a ztrácet s ní čas. Práce je ale srovnatelná s týmovým sportem – budete-li sólovat, daleko nedojdete. Nebojte se tedy „přihrát“ a svěřit dílčí úkoly svým zaměstnancům.
Hojně užívaný anglický termín pro zvládání a ovládnutí vašeho denního rozvrhu, známý jako time-management, se vám nyní může zdát jako samozřejmost. „Vždyť přece není problém vstát brzy, přijít do práce, a pak stihnout na večeři přijet domů…“ Nicméně postupem času, a my jsme si jisti, že to bude hned ve vašem prvním týdnu, se přesvědčíte o opaku.
E-maily, schůzky, dotazy zaměstnanců, porady, prezentace, reporty nadřízeným, a takto bychom mohli pokračovat ještě hodně dlouho. Manažer toho má jednoduše řečeno na starost opravdu hodně.
Naučte se oddělovat důležité od nepodstatného, stanovte si priority. Velmi pomáhá také každodenní checklist, neboli seznam dnešních úkolů, který si můžete postupně odškrtávat. Jasně stanovené úkoly vám pomůžou lépe se orientovat v tom, co všechno dnes musíte splnit. Více o plánování a efektivním time-managementu vám poradíme v našem e-booku Plánujte.
Co vy na to, ovládáte tyto tři body? Pak máte vykročeno správným směrem! Vzdělávat a zdokonalovat se je ale potřeba během celé pracovní kariéry. Pro začínající manažery máme skvělý kurz Manažer na startovní čáře, kde vás naučíme, jaké předpoklady pro manažerskou práci máte a na čem musíte dále pracovat, abyste byli úspěšní. naučíte se hospodařit s časem i s vlastními silami, abyste byli dlouhodobě výkonní a mnoho dalšího. Těšíme se na vás!
Jak uspět v roli manažera