Top vision

czen

Blog Top Vision

Ať už hledáte inspiraci pro svůj vlastní rozvoj nebo se zajímáte o možnosti
firemního vzdělávání, sledujte náš blog plný novinek a zajímavostí.

Filtrovat:
Learn soft skills in English

Learn soft skills in English

Jste mezinárodní korporace, kde se komunikuje v angličtině „on a daily basis“? Jste startup, který se chce prosadit „worldwide“? Vaši lidé budou potřebovat nejen perfektní angličtinu, ale také sebevědomí, aby obstáli i v komunikačně náročných situacích. Proto jsme pro ně připravili speciální tréninky SOFT SKILLS IN ENGLISH.

číst více
Proč skvělé projekty selhávají? Chybí synergie mezi lidmi

Proč skvělé projekty selhávají? Chybí synergie mezi lidmi

Můžete mít ten nejlepší nápad na světě i tým skvělých lidí, ale pokud mezi nimi nebude fungovat synergie a spolupráce, váš projekt s velkou pravděpodobností zůstane jen na papíře. Kreativita bez exekutivy nikam nevede. Kouč Petr Mateřánka nám poodhalil, jak mohou týmy zlepšovat vzájemné vztahy a následně i výsledky prostřednictvím Synergogiky.

číst více
Asertivita není arogance ani agresivita

Asertivita není arogance ani agresivita

Asertivní lidé se dokážou postavit sami za sebe, nebojí se vyjádřit svůj názor, ví, co chtějí, a umí si o to říct. Právě proto mohou být svým okolím neprávem považováni za arogantní nebo agresivní. Jaký je vlastně rozdíl mezi asertivitou, arogancí a agresivitou?

číst více
Jak řešit konflikty na pracovišti?

Jak řešit konflikty na pracovišti?

Nechte několik lidí pracovat pohromadě. A KONFLIKT se brzy dostaví. KONFLIKT může vzniknout jako důsledek opačných názorů, neslučitelných cílů, pozičních bojů o postavení… Příčin může být nekonečně mnoho. Od střetu dvou egomaniaků až po špatný den.

číst více
První dojem v písemném projevu

První dojem v písemném projevu

Při osobním setkání máme pouze třicet sekund na to, abychom okouzlili a vyvolali dobrý první dojem. V okamžiku osobního setkání však může být na první dojem POZDĚ! Lidé si o nás dělají obrázek už v průběhu písemného kontaktu s námi.

číst více
Jak na sebevědomou komunikaci?

Jak na sebevědomou komunikaci?

Verbálně, ale především neverbálně dáváte najevo, jestli máte v konkrétní komunikační situaci navrch, nebo naopak. Naštěstí vám nikdo nedokáže číst myšlenky. Pokud tedy změníte svůj neverbální projev, můžete nad komunikačním partnerem získat převahu.

číst více
Jak si vybudovat respekt?

Jak si vybudovat respekt?

RESPEKT neobdržíte v dárkovém balíčku společně s novým názvem pozice. Naopak. Pokud jste právě povýšili na týmového lídra, připravte se na to, že v prvních týdnech bude váš tým testovat, jestli na vedoucí pozici vůbec máte. Hlavně si to neberte osobně. Každý šéf si tím musí projít.

číst více
TRANSAKČNÍ ANALÝZA: Poznejte program svého mozku

TRANSAKČNÍ ANALÝZA: Poznejte program svého mozku

Transakční analýza názorně popisuje, jak spolu lidé komunikují. Komunikace mezi lidmi se může uskutečňovat na několika různých úrovních. Tou nejvyšší úrovní jsou DŮVĚRNÉ VZTAHY. Lidé však volí i méně vyspělé formy komunikace. Jaké to jsou?

číst více
Neurolingvistické programování

Neurolingvistické programování

Slovo NEURO odkazuje na naše smyslové vnímání. Slovo LINGVISTICKÉ souvisí s řečovým vyjádřením vnímané reality, o níž si vytváříme svůj subjektivní příběh. A slovo PROGRAMOVÁNÍ obnáší přerámování našich myšlenek tak, aby vedly k proměně chování. A tedy i k jiným výsledkům.

číst více
Manipulátoři mezi námi

Manipulátoři mezi námi

Máme sklony předpokládat, že ostatní lidé jsou stejní jako my. Počítáme s tím, že myslí jako my a cítí jako my. Ale tak to není. Manipulátoři jsou predátoři, kteří sledují jen své vlastní cíle. Využívají lidi i situace ve svůj vlastní prospěch.

číst více
Jak na konstruktivní kritiku?

Jak na konstruktivní kritiku?

Poskytování zpětné vazby podřízeným, to je jeden ze stěžejních úkolů lídra. Pokud je však zpětná vazba negativní, většinou není ani jedné straně příjemná. Kritiku totiž není snadné ani přijímat, ani podávat.

číst více
Jak se zbavit trémy?

Jak se zbavit trémy?

VEŘEJNÉ VYSTOUPENÍ obsazuje nejvyšší příčky v žebříčcích stresujících situací. Vypadá to, že všichni máme obrovskou obavu z toho, že se před lidmi ztrapníme, zesměšníme nebo jinak znemožníme. Společenský úspěch je pro nás důležitý a nechceme ho ničím ohrozit.

číst více
SMALL TALK | umění společenské konverzace

SMALL TALK | umění společenské konverzace

Small talk není o geniálním obsahu. Je to výměna energie, navázání kontaktu… Jeho společenský i pracovní význam je však větší, než si připouštíme. Může nám otevřít mnohé dveře. Více se dozvíte v článku lektora Jiřího Dohnala.

číst více
Co se skrývá za přeřeky?

Co se skrývá za přeřeky?

Přeřeky patří k mluvenému projevu stejně tak, jako překlepy k projevu písemnému. Chybovost přitom narůstá přímo úměrně s nervozitou. Právě proto nás přeřeky přepadávají v těch nejnevhodnějších chvílích, například v průběhu veřejných vystoupení.

číst více
ARGUMENTAČNÍ KLAMY pro pokročilé

ARGUMENTAČNÍ KLAMY pro pokročilé

Přesvědčivost projevu je dána především přesvědčivostí použitých argumentů. Řečníci jsou si toho velmi dobře vědomi. A když jim pádné argumenty dojdou? Sáhnou do svého rozsáhlého repertoáru řečnických triků.  

číst více
Kdy můžete říct NE v práci?

Kdy můžete říct NE v práci?

Můžete i v práci říkat NE?  Není to vážné proVINění? Práce je přece vaše poVINnost, a tak byste se měli cítit proVINile, když odmítnete požadavek kolegy nebo šéfa. Nebo NE? Představujeme vám 4 situace z pracovního prostředí, v nichž NE říct nejen můžete, ale musíte.

číst více
Dodejte sílu svým argumentům

Dodejte sílu svým argumentům

Máte skvělý nápad? Ale nevíte, jak ho skvěle podat a hlavně prodat? K tomu, abyste své nadšení přenesli i na své posluchače, potřebujete především přesvědčivě argumentovat. Naučte se zkonstruovat působivý argument. 

číst více
Jak komunikovat s podřízenými a získat je na svou stranu?

Jak komunikovat s podřízenými a získat je na svou stranu?

Role lídra není o něm, ale o jeho týmu a o tom, zda dokáže naplno využít potenciál lidí k dosažení těch nejlepších výsledků. Lídr vystupuje jako osobní a týmový kouč. Pokud atmosféra ve firmě houstne, angažovanost klesá a fluktuace stoupá, příčinou může být problém v komunikaci. Každý člověk je originál a vyžaduje individuální přístup. Proto je důležité, aby lídr svým lidem rozuměl.

číst více
Mailujete chytře? To není tak jisté

Mailujete chytře? To není tak jisté

Naše e-mailové schránky denně plní tucty důležitých, ale i nevyžádaných zpráv – proslýchá se, že každý průměrný zaměstnanec má na svědomí asi 40 odeslaných a 120 přijatých emailů každý den. Faktury, úkoly od nadřízených, všemožné newslettery a notifikace se hromadí a ani se nenadějete a máte ve schránce ne “jen” pár stovek mailů. Jak z e-mailového kolotoče ven? A jak nehřešit, co se emailové etikety týká? Nejsme lakomí a podělíme se o naši metodu.

číst více
Pět způsobů, jak přesvědčit druhé o vlastních kvalitách

Pět způsobů, jak přesvědčit druhé o vlastních kvalitách

Co mají společného na slovo vzatý odborník a vysoce talentovaný umělec? Ani jeden z nich se mezi špičky ve svém oboru neprosadí, pokud o svých kvalitách nedokáže přesvědčit okolí. Pro jednotlivce na pracovním trhu platí totéž – kdo touží po respektu okolí a úspěšné kariéře, musí se naučit prodat své schopnosti, nápady a vize.  

číst více
nahoru