Top vision
Ať už hledáte inspiraci pro svůj vlastní rozvoj nebo se zajímáte o možnosti
firemního vzdělávání, sledujte náš blog plný novinek a zajímavostí.
Proč jsou obchodní vztahy důležité? Především proto, že vytvoření vztahu je podmínkou pro osobnější a příjemnější zákaznický zážitek, který si klienti rádi zopakují. Zákaznický zážitek je stejně důležitý jako produkt, který si zákazník kupuje. Právě kvalita této zkušenosti rozhoduje o tom, zda dosáhnete dlouhodobého obchodního úspěchu.
číst víceKLÍČOVÉ UKAZATELE neboli KÁ-PÉ-ÍČKA patří mezi módní výrazivo vrcholových manažerů. Vždy, když mluvíme o klíčových ukazatelích, vyvoláváme o sobě dojem, že máme všechno pod kontrolou. Ale jak poznáme, jestli jsou sledované klíčové ukazatele správně nadefinované? Pouze hlubší porozumění této problematice nám dovolí s KÁ-PÉ-ÍČKY skutečně smysluplně pracovat.
číst víceTo nejjednodušší řešení je většinou to nejlepší. K této teorii dospěl filozof William z Occamu už ve čtrnáctém století. V podstatě jde o to, abychom nekomplikovali to, co komplikované není. Occamova břitva se dá využít i v byznysu.
číst víceŘetězec je jen tak silný, jak silný je jeho nejslabší článek. TEORIE OMEZENÍ vychází z předpokladu, že v každém podniku najdeme minimálně jedno omezení, které mu brání v dosažení vyšší výkonnosti. To je slabý článek, na který se máme soustředit. Zdokonalování silných článků totiž k ničemu nevede.
číst víceKolik procent vaší práce přináší vašemu podniku prokazatelné zisky? Pokud jste si tuto otázku nikdy nepoložili, nastal čas, abyste se seznámili s pravidlem 80/20. Paretovo pravidlo se dá uplatnit v mnoha oblastech byznysu. V nákupu pomáhá najít příležitosti k úsporám.
číst více„Vývoj B2B obchodu nabral v posledních letech rychlé tempo a celý B2B obchod tak prošel zásadními změnami. Obchodníci, kteří nebudou transformovat svůj obchodní proces, brzy nebudou mít komu prodávat a konkurence je převálcuje,“ říká autor článku Karel Otýs.
číst víceNakoupit za málo a prodat za moc. Jsou věci, které nikdy nebudou OUT. Hlavním úkolem Purchase Managera je nakupovat co nejvyšší kvalitu za co nejnižší cenu od spolehlivého dodavatele. To bude vždy IN. Purchase Manager 4.0 však stojí před novými úkoly.
číst víceObchodní prezentace je tím, co rozhoduje o úspěchu či neúspěchu v byznysu. Každá nepovedená prezentace je nejen promarněným časem, ale především promarněnou příležitostí. Naopak podařená prezentace vám pomůže vyniknout vysoko nad konkurencí a vytvořit dojem, že jste lídrem na trhu.
číst víceDigitální doba přenesla většinu pracovních procesů do online prostředí. A nákup není výjimkou. Výběrová řízení lze realizovat prostřednictvím systémů eAukce nebo ePoptávka. Jsou vhodné jak pro jednorázové, tak pro dlouhodobé dodávky a jejich popularita stále stoupá. Proč je tomu tak?
číst víceWarren Buffett má pověst muže, který z principu nikdy nevyjednává. Pokud mu chcete prodat svou společnost, máte na to přesně jeden pokus. Buffett si poslechne vaši nabídku a buď ji přijme, nebo odmítne. Naštěstí nejsou všichni byznysmeni takto neoblomní. Se správnou vyjednávací taktikou tak můžete dosáhnout té nejlepší dohody.
číst víceExistují dvě cesty, jak vybudovat prosperující podnik. První cestou je zvyšování prodeje, druhou cestou je snižování nákladů. Přinášíme vám několik nápadů, jak můžete snížit firemní náklady, aniž byste tím snížili pohodu na pracovišti nebo zákaznický zážitek.
číst víceV odborných příručkách najdete nejrůznější rady, jak dosáhnout úspěchu v obchodním vyjednávání. Některé nátlakové techniky však působí poněkud úsměvně a vyvolávají leda tak údiv. Pokud chcete dospět k dohodě, potřebujete především vědět, s KÝM vyjednáváte, abyste zvolili správný komunikační přístup.
číst víceSe správným nastavením se vaše mysl stává velmi silným nástrojem. Jak se tedy naprogramovat? Především mějte na paměti, že vyjednávat se dá naprosto o všem. Na požadavky a podmínky opačné strany nahlížejte jako na něco nepevného a ohebného.
číst více