Top vision
Digitální doba přenesla většinu pracovních procesů do online prostředí. Navštivte kteroukoliv menší nebo větší společnost. Obraz, který se před vámi rozprostře, bude pokaždé stejný. Lidé pracující několik hodin u svých počítačů. Na první pohled nepoznáte, kdo je personalista, kdo je marketér, kdo je IT specialista, kdo je obchodník...
Online prostředí poskytuje platformu i pro nákup. Výběrová řízení lze realizovat prostřednictvím systémů eAukce nebo ePoptávka. Jsou vhodné jak pro jednorázové, tak pro dlouhodobé dodávky a jejich popularita stále stoupá. Proč je tomu tak?
Lidský faktor není vždy výhodou
Při klasickém výběru dodavatele je výsledek dán vašimi vyjednávacími schopnostmi. Pokud se nejedná o vaši nejsilnější stránku, bude vám více vyhovovat elektronická poptávka.
Jednoduše popíšete parametry produktu, který poptáváte, včetně množství a data dodání. Vaše poptávka vytvoří konkurenční prostředí, v němž mohou dodavatelé porovnávat své nabídky, pozměňovat je a soupeřit mezi sebou navzájem. Právě konkurenční boj je hlavním faktorem, který zvyšuje efektivitu nákupu.
Neutrpí kvalita produktů?
Pokud je vaší prioritou kvalita, nikoliv nízká cena, neznamená to, že elektronickou aukci nemůžete využít. V ideálním případě byste měli produkty otestovat předtím, než do e-aukce vůbec vstoupíte.
Nejprve najdete produkty, které splňují všechny vaše parametry, a poté vyzvete jejich dodavatele, aby vám dali cenovou nabídku prostřednictvím e-aukce. V tomto případě už vybíráte pouze z dodavatelů, kteří splňují vaše nároky na kvalitu. V této fázi už je rozhodující pouze cena a dodavatelské podmínky.
Neutrpí spolehlivost dodávek?
Máte obavu, že se v elektronických aukcích pohybují podvodníci, kteří vám objednané produkty nedodají? Obavy nejsou na místě. Výběr dodavatelů, kteří vstoupí do vaší e-aukce, máte ve svých vlastních rukou. Pokud do e-aukce nepozvete neznámou a neprověřenou firmu, jste v bezpečí.
Pravděpodobnost, že si vyberete nekvalifikovanou a nekompetentní firmu, je stále stejná, ať už se rozhodnete pro elektronické, nebo klasické výběrové řízení. Nezáleží na zvoleném nástroji, ale na vašich zkušenostech.
A co získáte jako bonus?
Za prvé, získáte čas, protože celý proces výběrového řízení se výrazně zkrátí. Za druhé, celý proces bude transparentní, a to pro všechny zúčastněné strany. A za třetí, pokud jste silný brand, dodavatelé budou bojovat i o malou zakázku, jen aby vás mohly uvádět ve svých referencích.
Zaujalo vás téma e-poptávek a e-aukcí? Právě pro vás jsme připravili kurz Výběrová řízení a poptávky v nákupu. Dozvíte se, jestli se vám elektronické výběrové řízení vyplatí a naučíte se ho naplánovat, nastavit a vyhodnotit.