Top vision
Pokud se vám podařilo sestavit si tým snů, blahopřejeme. Máte za sebou fázi číslo jedna. Ve fázi číslo dvě to ale nebudete mít o moc jednodušší. Nyní je vaším úkolem udržet angažovanost, produktivitu a pracovní tempo vašich klíčových lidí vysoko. Především si však musíte udržet je, aby od vás neodešli.
Které motivační faktory hrají hlavní roli? Na co byste se měli zaměřit, abyste vytvořili pevné pouto mezi zaměstnancem a značkou zaměstnavatele? Peníze jsou jednoznačným důvodem, proč ráno vstaneme s vyzváněním budíku, oblékneme se do uniformního business casual a jdeme do práce. Jaké vlivy však rozhodují o tom, že raději zasedneme k počítači ve firmě X, a ne ve firmě Y?
TOP motivační faktory
Systém benefitů sestavený HR oddělením nemusí být vždy na prvním místě. To, co lidé skutečně chtějí, jsou podporující kolegové, šéf, který oceňuje jejich individuální úsilí, smysluplná pracovní náplň a příležitost učit se stále nové věci.
Důležitá je i důvěra v budoucnost společnosti. Lidé se chtějí identifikovat s úspěšnou značkou, která má postavení a prestiž na trhu. Chtějí být hrdí na to, kde pracují.
Příjemné pracovní prostředí
V kancelářích trávíme osm hodin denně. A právě estetická stránka pracovního prostředí výrazně působí na to, jak se po dobu těch osmi hodin cítíme, zda jsme inspirovaní, nebo deprimovaní.
Firmy si tuto skutečnost uvědomují, a tak investují do kožených pohovek a kulečníkových stolů, aby bylo jejich pracovní prostředí co nejpříjemnější. Zapojují se do soutěží o kanceláře roku, aby tak nalákaly nové talenty na stylové prostory.
Střešní terasa, na které můžete s kolegy zakončit pracovní den se skleničkou prosecca v ruce... Při západu slunce... Inu, minimálně romantiky ta představa osloví.
Spravedlivý šéf
Lidé si přejí spravedlivé šéfy. Spravedlivost však nespatřují v tom, že se odměny dělí mezi členy týmu vždy rovným dílem. Spravedliví šéfové si všímají individuálního úsilí, ví, kdo přichází s novými nápady, ví, kdo dává věci do pohybu. Spravedliví šéfové oceňují a odměňují nadstandardní práci.
Nic nedokáže demotivovat více, než ignorace. Jen lidé, kteří toho v práci moc nedělají, si přejí být neviditelní. Lidé, kteří pro svou práci dýchají, chtějí být viděni.
Pokud v práci trávíte přesčasy, abyste dokončili projekt včas, ale nikdo si vaší snahy neváží... Po čase se přestanete snažit. Pokud přicházíte s nápady, ale nikdo nikdy nevysloví ani náznak uznání... Brzy si své nápady začnete nechávat pro sebe, případně pro příštího zaměstnavatele. To je přirozené.
Nikdo se nechce cítit nepovšimnutý a nedoceněný!
Příležitost k růstu
Pro mladé ambiciózní profesionály je podstatné mít šéfa, od něhož se toho mohou hodně naučit. Vytvářejte svým podřízeným příležitosti k růstu, z nichž budete benefitovat i vy. Delegujte své úkoly. Vy získáte více času a prostoru, zatímco vaši podřízení získají pocit, že důvěřujete jejich dovednostem. I to je důležitý motivační faktor.
Pokud má vaše firma pobočky v zahraničí, tak takový zahraniční pracovní pobyt bude pro mnohé vaše zaměstnance tou největší inspirací a motivací. Z jejich nově nabytých pracovních zkušeností budete následně těžit i vy.
Chtěli byste se dozvědět více? Přijměte pozvání do kurzu Hodnocení, motivace a vedení klíčových zaměstnanců.