Top vision

czen

5+1 důvod, proč byste měli vyzkoušet inzerci na Facebooku a Instagramu

1. Vaše cílová skupina už tam je

Na Facebooku je asi 4,5 milionu Čechů a 2,5 milionu Slováků. Jsou tu zastoupené prakticky všechny cílové skupiny (kromě malých dětí, samozřejmě) - některé jsou více penetrované, jiné méně. S dobrým plánem, jak reklamu zacílit, tu své zákazníky téměř vždycky najdete.

2. Dvě platformy v jednom

Naučte se inzerovat na Facebooku a budete umět inzerovat také na Instagramu. Facebook v roce 2012 koupil Instagram s evidentním záměrem - využít platformu a její data k inzerci. A také se tak stalo. Díky tomu jsou reklamy na obou socálních sítích ovládány přes stejné inzertní rozhraní.

3. Ohromné možnosti cílení

Možnosti cílení na Facebooku jsou široké a dlouho vás nebudou přestávat bavit. Kromě klasické sociodemografie můžete cílit například na rodinný stav, stáří dětí, dosažené vzdělání včetně konkrétní univerzity, zaměstnavatele, ale také na zájmy, cestování v konkrétní zemi (ať už záměr vycestovat, nebo na uživatele, kteří se právě odněkud vrátili), typ mobilního zařízení a podobně. Kromě toho Facebook nabízí také pokročilé možnosti cílení - pomocí měřícího pixelu na vašem webu dokážete zacílit na ty, kteří navštívili nějakou část webu (například stránku s nabídkou produktu), ale ještě nebyli na jiné stránce (třeba potvrzení rezervačního formuláře).

Můžete také využít vlastní data ze svého CRM a zacílit lidi podle emailových adres nebo telefonních čísel, případně podle seznamu jejich ID na Facebooku.

Pokud vám ani to nestačí, můžete jít ještě dál - jakmile najdete cílovou skupinu, která vám přináší výborné výsledky, můžete ji „klonovat“ - pomocí tzv. „lookalike“ skupiny zacílíte na lidi, kteří jsou podobní nějaké existující cílové skupině.

Jednou z nejnovějších možností je cílení na uživatele, kteří zhlédli konkrétní video. A možnosti cílení se neustále rozrůstají o nové funkce.

4. Nízké náklady

CPT, tedy cena za 1000 zasažených uživatelů, se na Facebooku a Instagramu pohybuje už od několika desítek korun a málokdy přesáhne stokorunu. Ve srovnání s jinými mediatypy (rozhlas, televize) je to velmi nízká cena. Samozřejmě nelze tak snadno jednotlivá média srovnávat, protože zobrazení reklamy na relativně malém prostoru na Facebooku bude mít úplně jiný dopad než dvoustrana v tisku nebo televizní spot. Minimální rozpočet, se kterým můžete na Facebooku začít inzerovat, je $1 denně. Cena za proklik na web se často pohybuje v jednotkách korun. Každá kampaň je ale jiná - čím kvalitnější cílení a kreativu umíte vytvořit, tím nižší jsou náklady za dosažený výsledek.

5. Testování hypotéz

Přemýšlíte, která z kreativ bude fungovat lépe, nebo kterou zvolit pro odlišné cílové skupiny? Ve kterých lokalitách jsou lidé, které bude váš produkt nejvíce zajímat? Díky nízkým nákladům a snadnosti používání inzertní platformy si své hypotézy o připravované kampani nebo cílové skupině můžete snadno otestovat. Výsledky můžete mít už v řádu hodin.

Bonus: Snadné ovládání

Cílem Facebooku je - stejně, jako u kterékoliv jiné firmy, dosahovat zisku, který se ideálně v čase zvyšuje. Toho lze docílit dvěma způsoby - větším množstvím inzerentů, a tedy vzrůstajícími cenami, nebo vyšším množstvím uživatelů a času, který na Facebooku stráví. To znamená, že ačkoliv se inzertní prostředí stále rozrůstá o nové funkce a komplikuje, vždycky bude zároveň existovat tlak na jeho dostupnost široké mase inzerentů, prvky automatizace a snadnost použití. Stát se expertem trvá roky, ale naučit se vytvářet ziskové kampaně na Facebooku může kdokoliv v krátkém čase.

Pokud se o reklamních kampaních na oblíbených sociálních sítích chcete dozvědět ještě více, budu se na vás těšit na kurzu Inzerujte na Facebooku a Instagramu.

Blanka Mikulášková

Blanka Crozier

Blanka Crozier

Digital Marketing Consultant

Další články autora

Business Networking na LinkedIn
Business Networking na LinkedIn

LinkedIn je platforma, která vám může změnit kariéru a vybudovat spolehlivou síť profesionálních vztahů. Už jste někdy přemýšleli, jak to udělat, abyste LinkedIn využili co nejlépe? Podělím se s vámi o řadu silných funkcí, které jsou zdarma, ale málokdo o nich ví.

4 nejčastější chyby v newsletterech
4 nejčastější chyby v newsletterech

Newslettery jsou stále jedním z nejefektivnějších nástrojů online marketingu. Nezničil je nástup sociálních sítí ani rostoucí záplava spamu. Navíc vyžaduje relativně malé zdroje v porovnání s ostatními kanály. Sen každého marketéra.

e-book Odcházejte z práce včas

Odcházejte z práce včas

Pracujte efektivněji, vyhněte se přesčasům a odcházejte z práce včas!

nahoru