Blanka Crozier
Digital Marketing Consultant
LinkedIn je platforma, která vám může změnit kariéru a vybudovat spolehlivou síť profesionálních vztahů. Na druhou stranu bývá mezi sociálními sítěmi tak trochu na druhé koleji. Už jste někdy přemýšleli, jak to udělat, abyste LinkedIn využili co nejlépe? Podělím se s vámi o řadu silných funkcí, které jsou zdarma, ale málokdo o nich ví.
Pokud se chcete dozvědět víc, přijďte na můj kurz Business Networking na LinkedIn.
URL adresa profilu plná nesmyslných čísel a znaků působí amatérsky. Navíc nevypadá hezky, pokud ji chcete mít uvedenou například na vizitkách. LinkedIn nabízí možnost, jak ji upravit. Stačí přejít do nastavení veřejného profilu a vybrat možnost úpravy URL.
Najeďte kurzorem myši na URL adresu vašeho profilu, objeví se ozubené kolečko. Proklikněte ho.
Klikněte na symbol tužky u URL vašeho profilu.
LinkedIn vám dovoluje zjistit velké množství informací o lidech, kteří nejsou ve vaší síti. To se může hodit, když například chcete zjistit silné stránky vašeho budoucího nadřízeného. Na druhé straně ale LinkedIn v základním nastavení uživatele informuje o tom, kdo si jeho profil v poslední době zobrazil. A pokud se zrovna připravujete na pohovor, možná nechcete, aby protistrana tohle věděla. V nastavení zabezpečení profilu můžete svou viditelnost vypnout. Nevýhodou je, že funguje oboustranně - pokud si nastavíte anonymní prohlížení profilů, ani vy neuvidíte, kdo si prohlížel ten váš. Za anonymitu je to ale malá cena.
V nastavení zabezpečení účtu vyberte Private mode.
Potřebovali byste se s někým spojit, ale LinkedIn vám nabízí jen placený způsob spojení přes InMail? Využívejte skupiny. Uvnitř profesionálních skupin vám LinkedIn dovoluje napsat jiným členům. Používejte tuto funkci s rozvahou, při nadužívání by se mohlo stát, že budete označeni jako spamový účet.
Po najetí na jméno člena skupiny se vám zobrazí obálka. Proklikněte ji a můžete mu zdarma napsat.
Skupiny vám sice umožňují snadné propojení, ale hůře se v nich vyhledává. Použijte pokročilé filtrační nástroje ve vyhledávání LinkedIn. Při hledání konkrétní pozice, firmy nebo kontaktu můžete omezit výsledky vyhledávání jen na členy skupin, ve kterých jste i vy.
V levém menu stačí vybrat filtrování výsledků na členy ve vašich skupinách.
LinkedIn vám v profilech uživatelů našeptává podobné profily (sekce „Lidé také zobrazili“). Pokud právě hledáte ten pravý kontakt, je to výborná funkce, která vás může posunout dál. Máte být vy tím hledaným člověkem? Pak je tohle kanál, kterým může odtéct veškerá pozornost někoho, kdo si právě prohlíží váš profil.
Box můžete odstranit v nastavení zabezpečení vašeho profilu.
V kartě „Privacy“ můžete vypnout zobrazování boxu s cizími profily („Viewers of this profile also viewed“).
Chcete vědět, jak velká je síť kontaktů konkrétního člověka, ale v jeho profilu vidíte jen číslo 500+? Přes zobrazení poslední aktivity uživatele se dostanete k celkovému číslu kontaktů a followerů (ti odebírají jen veřejné příspěvky uživatele a nejsou přímo v jeho kontaktech).
LinkedIn vám v profilu řekne jen to, že uživatel má více než 500 kontaktů.
Po najetí na šipku vedle tlačítka k zaslání zprávy zvolte možnost Zobrazit nedávnou aktivitu.
Voila, tento profil má 1 623 odběratelů.
Ať už máte ve svém portfoliu klienty, se kterými chcete udržovat vztah nebo potřebujete rozvíjet nové obchodní kontakty a získávat dobré reference, pusťte se do aktivního využívání LinkedInu!
Chcete se naučit, jak vybudovat silnou síť vztahů na LinkedIn, které posunou vaši kariéru dál? Přijďte na můj kurz Business Networking na LinkedIn. Poradím vám, jak udržovat vztahy se stávajícími klienty nebo jak rozvíjet nové obchodní vazby a získávat dobré reference.
Těším se na vás!
Digital Marketing Consultant
Inzerce na Facebooku a Instagramu! Proč je vhodná právě pro vás a jak vám může být nápomocná? 5+1 tip přináší odbornice na sociální sítě Blanka Mikulášková!
Newslettery jsou stále jedním z nejefektivnějších nástrojů online marketingu. Nezničil je nástup sociálních sítí ani rostoucí záplava spamu. Navíc vyžaduje relativně malé zdroje v porovnání s ostatními kanály. Sen každého marketéra.