Top vision

czen

Měřit web se rozhodně vyplatí

Chodí na vaše stránky návštěvníci, ale na tržbách to není poznat? Pokud své stránky měříte, pak snadno zjistíte, kde je zakopaný pes. Výkonnost vašeho webu a kampaní pomůže zlepšit webová analytika.

Správně nastavené měření webu vám poskytne nejen data k rozhodování a optimalizaci, ale získáte také přehled o tom, jak se uživatelé na vašem webu chovají. Bohužel průzkumy ukazují, že mnoho stránek a e-shopů stále není měřeno nebo je jejich měření nedostatečné.

Proč byste měli začít měřit web

  • data k rozhodování

Data jsou potřeba, abychom zjistili, jak si s naší stránkou vedeme. Pokud nic neměříme, můžeme se spolehnout jen na naší intuici. Bohužel však neověříme, jestli je správná anebo ne. Proto je lepší data ze stránky sbírat a mít připravené argumenty pro vyhodnocování kampaní nebo webu. 

  • optimalizace kampaní

Jestli máme stránku a investujeme do kampaní, určitě chceme vědět, zdali se nám vyplácí a které kampaně jsou nejefektivnější. Pokud web měříme, tak to jednoduše zjistíme. Na základě dat pak můžeme kampaně zoptimalizovat tak, aby jejich výkonnost byla ještě vyšší.

  • optimalizace stránky

Stejně jako u optimalizace kampaní, tak i u optimalizace stránky platí, že pokud máme data, tak můžeme stránku upravit tak, aby vedla k co nejvyššímu počtu konverzí (například nákup na e-shopu, registrace uživatele, vyplnění formuláře atd.).

  • zjistíte, co se na vašich stránkách děje

Zní to sice jako klišé, ale je pravda, že i nejzákladnější sběr dat o vašem webu poskytne minimálně dostatečný přehled o tom, jak si vaše stránky z pohledu výkonnosti vedou. Zjistíte, zda na nich uživatelé zůstávají anebo ihned odchází. Zároveň se dozvíte, odkud uživatelé na stránku přicházejí a co je zajímá.

A jak nastavit měření webu?

Dříve fungoval sběr dat ze stránky na bázi kódu Google Analytics, se kterým vám obvykle pomohl programátor. Dnes můžete využít Google Tag Manager, který představuje nejmodernější metodu pro sběr dat z webu, ale umožní vám také na web publikovat (například marketingové značky, widgety atd.). Samozřejmostí je u Google Tag Manageru využití data layeru (datové vrstvy) – díky němu posbíráte ještě více dat a lépe nadefinujete měření událostí anebo spouštění marketingových tagů (Facebook, Sklik kódy atd.).

Důležité je ovšem sbírat data, která mají smysl a zbytečně se nezahltit nepotřebnými daty. Proto je dobré vědět, jaké cíle má naše stránka a podle toho pak postupovat při nastavování Google Tag Manageru. Ten pak data odešle do Google Analytics (případně jiného nástroje), kde je máme k dispozici pro analýzu. K tomu je samozřejmě potřeba i správné nastavení Google Analytics.

Lukáš Teplý

Lukáš Teplý

digitální analytik a online marketér

e-book Odcházejte z práce včas

Odcházejte z práce včas

Pracujte efektivněji, vyhněte se přesčasům a odcházejte z práce včas!

nahoru