Top vision

czen

4 nejčastější chyby v newsletterech

Newslettery jsou stále jedním z nejefektivnějších nástrojů online marketingu. Nezničil je nástup sociálních sítí ani rostoucí záplava spamu. Navíc vyžaduje relativně malé zdroje v porovnání s ostatními kanály. Sen každého marketéra.

Podle Microsoftu tvoří newslettery 50 % pošty a dalších 20 % jsou aktualizace ze sociálních sítí. Jste jen malá ryba v moři. A navíc vás (ve většině případů) bude zcela ignorovat výrazně nadpoloviční většina příjemců vaší zprávy. Někteří vás smažou. Pár odběratelů vás dokonce nahlásí jako spam, i když poctivě dodržujete všechny zákony.

Následující příklady patří k nejčastějším chybám, se kterými se u newsletterů setkávám. Snižují úspěšnost rozesílek a ve výsledku tak přicházíte o peníze.
 

1. Nepoužíváte preheader

Preheader je první část textu v těle zprávy. Většina emailových schránek včetně mobilních zařízení kromě předmětu zprávy zobrazí i začátek textu. Nejčastěji je tu ale umístěn odkaz na zobrazení mailu v prohlížeči.

Využijte preheader k tomu, abyste zesílili sdělení v předmětu mailu. Můžete příjemce oslovit jménem, přidat další informaci, nalákat ho. Máte sotva 2 vteřiny k tomu, abyste ho přesvědčili, že bez přečtení vašeho newsletteru jeho den nemůže pokračovat dál. Ale místo toho tenhle cenný prostor říká něco o tom, že se váš email nemusí zobrazovat správně.

Všimněte si, že na obrázku níže jen v jednom případě preheader podporuje předmět. 


2. Je to příliš o vás

Rozesíláte ve svém newsletteru informace o novinkách ve vaší firmě, produktech, slevách, speciálních nabídkách? To brzo to začne nudit. A kdo nudí, kráčí do spamu.

Pro většinu lidí je nejdůležitějším člověkem na světě maminka.

Fakt? Ne. Jsou to oni sami. Máme velká ega. Nejvíc nás trápí naše vlastní problémy, ne vaše.


Co s tím?

  • Zkuste raději, než funkci produktu („počítač má 8 MB paměti“), zformulovat jeho výhodu („už žádná omezení rychlosti vaší práce“) pro zákazníka.

  • Oslovujte zákazníky jménem. Jméno můžete použít i v předmětu zprávy nebo preheaderu.

  • Když vymýšlíte newsletter, položte si otázku „Co z toho mám já?“. Podívejte se na věc z druhé strany. Každá zpráva by měla být pro uživatele něčím přínosná. Jaký užitek z toho bude mít? Pokud takovou hodnotu zpráva nemá, vymyslete to jinak.

  • Použijte informace, které znáte. Víte, jaká je pozice nebo funkce člověka ve firmě? Jaké má vzdělání? Na které konferenci byl? Jsme citlivější na informace, které se nás týkají. 

 


3. Moc mluvíte

Průměrný čas strávený u jednoho emailu je 15 - 20 vteřin. Příjemce navíc celou tu dobu nečte - chvíli věnuje tomu, že si email prohlédne.

Newsletter není prezidentská řeč. Máte co nabídnout? Běžte rovnou na věc. Ani nezdravte.
 


 

Čitelnost newsletteru zlepšíte i správným formátováním:

  • rozdělte text do krátkých úseků a používejte podnadpisy,

  • neopakujte informace,

  • používejte zvýraznění písma a odkazy v textu jako vizuální záchytný bod,

  • kolem důležitých prvků (například call-to-action tlačítka) se nebojte vynechat trochu prázdného prostoru. Zvýrazníte je a email bude působit přehledněji. 

4. Netestujete

I když budete znát poučky a sledovat novinky v oboru, vždycky to půjde udělat ještě lépe. Rozesílka newsletterů je příležitostí se něco naučit o vašich zákaznících. Připravte si předem hypotézy, přiřaďte je k jednotlivým kampaním a při každé rozesílce udělejte jednoduchý test. Veďte si přehledné záznamy o tom, jak testy v minulosti dopadly. Je škoda každé rozesílky, ze které se nic nenaučíte.

Testuje se nejčastěji předmět, čas rozesílky, pole odesílatele a tlačítka v mailu. Pokud chcete mít opravdu dobré výsledky, časem otestujete prakticky všechno.

Teprve se chystáte spustit firemní newsletter, nebo už ho máte, ale chcete se zlepšit? Přijďte na můj kurz E-mailujte, nespamujte a prodávejte. Naučíte se, jak newslettery správně zformulovat, porozumíte strategii a poznáte MailChimp - jeden z nejrozšířenějších nástrojů k rozesílce.

Nový komentář

Blanka Crozier

Blanka Crozier

Digital Marketing Consultant

Další články autora

Business Networking na LinkedIn
Business Networking na LinkedIn

LinkedIn je platforma, která vám může změnit kariéru a vybudovat spolehlivou síť profesionálních vztahů. Už jste někdy přemýšleli, jak to udělat, abyste LinkedIn využili co nejlépe? Podělím se s vámi o řadu silných funkcí, které jsou zdarma, ale málokdo o nich ví.

5+1 důvod, proč byste měli vyzkoušet inzerci na Facebooku a Instagramu
5+1 důvod, proč byste měli vyzkoušet inzerci na Facebooku a Instagramu

Inzerce na Facebooku a Instagramu! Proč je vhodná právě pro vás a jak vám může být nápomocná? 5+1 tip přináší odbornice na sociální sítě Blanka Mikulášková! 

e-book Odcházejte z práce včas

Odcházejte z práce včas

Pracujte efektivněji, vyhněte se přesčasům a odcházejte z práce včas!

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Jeho používáním s tím souhlasíte.

nahoru