Top vision
Je to tak. I když se to může zdát řadě lidí nemožné, YouTube ovládla generace nejmladších. A je nutno říct, že se jim opravdu daří. Vliv a zájem o YouTubery byl značný už v roce 2015, nyní ale stále sílí. Vždyť jen devítiletý Misha z kanálu Mishovy šílenosti zaznamenal obrovský úspěch, když jeho „Pokemon Song“ vidělo 1,3 milionu lidí. Navíc jej zmínil ve svém tweetu i nejslavnější světový Youtuber PewDiePie s 8,3 miliony sledujícími na Twitteru a 47 miliony na Youtube.
Propagace vlastní značky právě přes úspěšné YouTubery se ale může vymstít. Řada firem sází na to, že poskytnutí výrobku takzvaně „na zkoušku“ YouTuberovi automaticky znamená jeho kladnou recenzi v jeho pořadu, a tak okamžitý milionový dosah takové informace. Co když se ale produkt onomu slavnému YouTuberovi nebude zamlouvat? Pak přesně tolik milionů lidí uslyší informaci o tom, že váš produkt má takové a makové chyby. Proto buďte ostražití jak při volbě YouTubera, tak při nastavování obchodních podmínek.
Je to právě Snapchat, který je momentálně nejrychleji expandující sociální sítí. Může se pyšnit 100 miliony aktivních uživatelů a 7 miliardami zhlédnutí denně. Snapchat se navíc nově začal využívat na firemní bázi.
Sociální síť se žlutobílým duchem v logu sází především na jedinečnost okamžiku. Fotografie, která po pár vteřinách zmizí, a videa na jedno použití v sobě ukrývají jisté kouzlo a jeho uživatele to evidentně baví! V roce 2013, dva roky po spuštění této aplikace, nabídl Facebook majitelům Snapchatu částku v přepočtu 60 milionů korun. Ti však tuto sumu odmítli a s odstupem času je potřeba říct, že dobře udělali. Dnes má tato vychytaná aplikace o mnoho vyšší cenu.
Ptáte se, v čem je Snapchat jiný, krom toho, že přes něj lze posílat obrázky a videa, jako přes ostatní sociální sítě? Zmíněné kouzlo okamžiku a fotky, jejichž životnost nepřesahuje 15 vteřin, načež se nenávratně vymažou. Tato vychytávka se Snapchatu náležitě vydařila. Existuje tu ale také funkce Stories, která se perfektně hodí právě pro firmy. Jedná se o vytváření fotopříběhu, tedy série fotek, která se zobrazuje automaticky po sobě, podobně jako slidy v prezentaci.
Oproti klasický posílaným fotkám je jejich životnost 24 hodin, a tak firma může dokonale prezentovat, jak u ní probíhá každý den. Snapchat Stories nyní využívá například Coca-Cola a další nadnárodní společnosti. Mimo to také celá řada celebrit. A co vy?
Placené reklamy na Facebooku už jsou víceméně nutností a získání dostačujícího dosahu bez nich nejde úplně snadno. Co se ale začalo firmám vyplácet, je inzerce na Instagramu. Samozřejmě, váš produkt musí být dostatečně „sexy“, aby zaujal především obrázkem, nikoliv textem. Inzerci nyní využívá celá řada menších českých firem, takže pokud máte přitažlivý produkt, který navíc vypadá skvěle na fotkách, šup s ním na Instagram s nějakým chytlavým hashtagem!
Aktuálních trendů online marketingu je samozřejmě o mnoho více. Ty ostatní probereme na kurzu Online Marketing s lektorem Petrem Mackem, odborníkem v oblasti online marketingu.