Top vision

czen

Jsme to, co nakupujeme

Jak vytvořit konzumní společnost? Postavte lidem nákupní centra jako novodobé chrámy, rozdejte jim lifestylové magazíny jako kanonické spisy, představte jim celebrity ze světa showbusinessu jako myšlenkové lídry, zaveďte módní trendy, aby lidé každý rok vyhodili všechno staré a koupili si všechno nové, a pravidelně je vystavujte reklamě.

Rozhlédněte se kolem sebe. Funguje to. Lidé se definují tím, co si koupili. Luxusní byty, luxusní dovolené, dokonce i luxusní kabelky se stávají součástí jejich identity.

 

Odklon od konzumu

Důležitá jsou velká a viditelná loga designérů, která slouží jako symboly úspěchu. A tak se honba za úspěchem stává honbou za hmotnými věcmi a úspěšný člověk redukuje sám sebe na pouhý objekt k vystavování. Na Instagramu může jeho vyretušovanou výstavku obdivovat celý svět.

V každé společnosti se však najdou rebelové, lidé, kteří dobový ideál neschvalují. A tak se vyvinul nový typ konzumenta, který bývá označován jako LOHAS.

LOHAS neboli Lifestyle of Health and Sustainability vznikl v reakci na nadměrný konzum, jehož odvrácenou stranou jsou továrny na maso, kruté pracovní podmínky v zemích třetího světa a planeta zamořená odpadem.

 

Spotřebitelé LOHAS

LOHAS spotřebitelé vnášejí do nakupování nové hodnoty: sebevzdělávání a seberozvoj, zdravý životní styl, ohleduplnost k životnímu prostředí nebo veganství. Mají rádi značky, které myslí na planetu a na lidi, ne jen na vlastní zisk.

Své peníze vydávají za knihy a kurzy s tematikou osobnostního rozvoje, za vstupy do wellness a fitness center, za dovolené na místech s nespoutanou a neporušenou přírodou, za produkty alternativní medicíny, za slow fashion, za jízdní kola nebo za ekologické domy vybavené solárními panely.

LOHAS spotřebitelům nevadí připlatit si za životní styl, který je v souladu s jejich hodnotami. Cena není rozhodující. Když vajíčko, tak od slepičky, která měla volný výběh. Když jablíčko, tak vypěstované bez pesticidů a od lokálního farmáře.

 

YUPPIE, DINKY a další cílovky

LOHAS najdeme ve vrstvách populace s vyššími příjmy. Cílovými skupinami tak mohou být YUPPIE (Young Urban Professional Peaceful Intelligent Ecological), mladí lidé z velkoměst, kteří se soustředí na kariéru a současně myslí na ekologii, nebo DINKY (Double Income No Kids Yet), mladé bezdětné páry, které mají dva příjmy a rádi utrácejí.

Spotřebitelé LOHAS jsou současně INFORMATION JUNKIES. Vyhledávají zdroje aktuálních informací, a to nejen na zpravodajských serverech. Čtou blogy, sledují videa na YouTube, pohybují se na několika sociálních sítích. Pokud je tedy chcete oslovit, budete k tomu potřebovat multichannel marketing.

Málokterá firma však dokáže jednotlivé komunikační kanály provázat tak, aby byl efekt z komunikace maximální. Naučte se plánovat multichannel kampaně v našem novém kurzu Marketingová komunikace napříč kanály.

Nový komentář

e-book Odcházejte z práce včas

Odcházejte z práce včas

Pracujte efektivněji, vyhněte se přesčasům a odcházejte z práce včas!

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Jeho používáním s tím souhlasíte.

nahoru