Top vision

czen

Marketing: vyberte si!

Přemýšlíte o účinných reklamních nástrojích? Hledáte nové zákazníky a nevíte, jak je oslovit? Pak by vám neměly uniknout naše marketingové kurzy, které vám pomůžou rozvinout přesně to, co chcete. Pojďme se na to podívat!

Jak začít?

Vůbec nejznámějším jménem ve spojitosti s marketingem je bezesporu jméno Philip Kotler. Pětaosmdesátiletý autor pěti desítek odborných publikací změnil marketing dvacátého století. A jím nastavená pravidla se dodržují dodnes.

K tradičním čtyřem kotlerovským „Pé“ marketingového mixu řadíme poměrně nově i páté, tedy People – Lidé. Jakožto klíčový nástroj rozšířeného marketingového mixu tvoří lidé důležitou součást segmentu služeb. Při tvorbě marketingové strategie nesmíme zapomínat na to, co lidé chtějí vidět, co chtějí slyšet, a konečně také za co chtějí utratit své peníze.

Mezi pěti částmi marketingového mixu, tedy Produktem, Cenou, Místem, Propagací a Lidmi panuje dokonalá synergie, všechny části jsou úzce propojeny a měly by spolu korespondovat. Více informací čeká na ambiciózní marketingové začátečníky v kurzu Základy marketingu.

Klíč k úspěchu?

Při propagaci každého produktu či služby musíme na samém začátku určit, zda chceme zdůraznit racionální argumenty, kterými dáme jasně najevo, v čem je produkt výjimečný, nebo jestli chceme naopak použít k propagaci jeho image.

Zatímco když budeme prodávat troubu, i kdyby byla perfektně vydesignovaná, ve výsledku budou stejně rozhodovat její funkce, parametry a výkon. Naproti tomu vůni parfému, nebo chuť nápoje v žádné vizuální reklamě nelze slovy popsat.

Proto právě značky jako Coca-Cola, či Dior přistupují k ryze imageové komunikaci vlastního produktu. Ve svých reklamách využívají emoce, například teplo domova, příjemné chvíle u jídelního stolu s rodinou či kouzlo vánoc. Coca-Colou nepoznamenaný zákazník sice na první pohled neví, jak nápoj může chutnat, s celou situací se ale ztotožní, vyvolá v něm velkou vlnu empatie, a při nejbližší příležitosti si jednu lahev rád koupí.

Ke skvělé prezentaci vaší značky potřebujete vytvořit právě takový empatický příběh. To vás naučíme na kurzu Kreativní psaní ve firemní praxi. Načerpat inspiraci můžete také na kurzu Kreativita v marketingu.

Guerilla a ambient – hodně muziky za málo peněz

Ambientní marketing, tedy reklama na místech, kde byste ji nečekali, je v posledních letech velmi oblíbená. A tento trend rozhodně neustupuje! Na držácích v tramvaji už by ji sice dnes čekal kde kdo, pokud ale vymyslíme něco originálnějšího a vydaří se nám využít veřejný prostor k propagaci tak, abychom tím zároveň neporušovali zákon, jsme vítězové.

Guerilla či ambientní marketing lze obstarat s minimálními náklady, a když se to povede, zařídí nám obrovský dosah. Inspiraci ke tvorbě vlastního ambientu načerpáte nejlépe na kurzu Marketing pro 21. století, kde se lektorka Magdalena Čevelová zaměřuje mimo jiné i na inbound marketing, PR nebo networking.

A co Facebook?

Pokud se rozhodujete, zda využít pro vaši firmu oblíbenou sociální síť, je potřeba zvážit následující důležité otázky. Opravdu nabízíme „sexy“ produkt, jehož propagace může zaujmout dostatečný počet fanoušků? Víme, čím naše fanoušky na Facebooku zabavit tak, aby to alespoň částečně korespondovalo s naším produktem? Nejsou našimi zákazníky pouze členové uzavřené komunity?

Pokud na předchozí otázky odpovídáte kladně, je pro vás Facebook skvělou možností k propagaci. Jak by na něm měla firma ideálně komunikovat, radí naše oblíbená lektorka Eliška Vyhnánková, odbornice na sociální sítě.  

Facebook, ať už se pro něj rozhodnete, či ne, může být perfektní formou propagace. Disponuje jednoznačnou měřitelností, možností specifického zacílení reklamních kampaní, interaktivitou, viralitou a kvalitativními daty. Kromě toho je také nástrojem inbound marketingu, který zohledňují internetové vyhledávače v procesu přísunu relevantních návštěvníků vašich webových stránek.

Oblast marketingu patří mezi nejoblíbenější, a tak není divu, že nabízíme několik desítek specificky zaměřených kurzů jak pro začínající marketingová mláďata, i zkušené šelmy. Kompletní přehled všech kurzů z této oblasti najdete ZDE. Vyberte si pro vás ten nejvhodnější a staňte se s námi nepostradatelnou součástí marketingového oddělení. Těšíme se na vás!

 

e-book Naučte se vstávat dřív

Naučte se vstávat dřív

Dozvíte se, jak si zautomatizovat brzké ranní vstávání a proměnit jej ve výhodu. Poradíme vám, jak se vyvarovat prokrastinaci a jak je to s ranní kávou.

nahoru