Top vision

czen

Je váš nejlepší člověk na odchodu?

Odchod klíčového člověka má dlouhodobý negativní dopad na fungování firmy. Přeobsazení jeho pozice se vám vždy prodraží. Je třeba investovat do náboru nového pracovníka, do jeho tréninku, v počátcích se musí počítat s nižší produktivitou a profitabilitou, stejně jako s vyšší chybovostí. Proto své klíčové lidi průběžně monitorujte a motivujte.

 

Identifikujte své klíčové lidi

 

V první řadě byste měli být schopni odlišit nepostradatelné lidi od těch nahraditelných. Klíčoví lidé splňují několik kritérií:

  • Přináší peníze do firmy, jejich kroky mají přímý vliv na růst a rozvoj společnosti.

  • Kombinace jejich znalostí a zkušeností je velmi obtížně nahraditelná.

  • Přichází s novými nápady, strategiemi a nachází kreativní řešení problémů.

  • Přispívají ke skvělé reputaci společnosti, konkurence by je chtěla přetáhnout do svých řad.

  • Jejich odchod výrazně poškodí váš byznys.

 

Všímejte si varovných signálů

 

Když je zaměstnanec demotivovaný a chystá se k odchodu, projeví se to v jeho chování. Pokud si varovných signálů všimnete včas, můžete změnit vývoj situace.

 

1. Výrazný pokles produktivity


Pokles produktivity se může projevovat i velmi nenápadně, například delegováním veškeré práce na podřízené. Pracovník, který je na odchodu, se může postupně proměnit v prezentéra, kterému stačí, že je v práci spatřen, aniž by skutečně pracoval.

 

2. Odmítání dlouhodobých projektů


Zaměstnanec, který hodlá dát výpověď, má tendenci vyhýbat se práci na dlouhodobějších projektech. Do ničeho nového už se nepouští, protože se nechce připoutat k něčemu, co by mohlo oddálit jeho odchod. 

 

3. Pasivita na poradách


Vystupování na poradách je signifikantním indikátorem. Pokud váš klíčový člověk obvykle aktivně debatuje, ale nyní je potichu, pokud obvykle navrhuje inovace, ale nyní nic nevnáší, pokud je obvykle optimistický, ale nyní si akorát stěžuje, pravděpodobně už mu na osudu společnosti nezáleží a připravuje se k odchodu.

 

4. Nepřítomnost na pracovišti


Co se stalo? Vždy byl workoholik, nikdy si nevybral ani jeden sick day, stále pracoval přesčas. A teď ho v kanceláři vůbec nevídáte. Pravděpodobně se přestal angažovat. Buď se snaží vyčerpat si všechny benefity před svým odchodem, nebo se účastní pracovních pohovorů v konkurenčních firmách.

 

5. Účast na kurzech a konferencích


Snaží se váš zaměstnanec růst a rozvíjet svůj potenciál? Pak je otázkou, kdo z toho bude profitovat. Bude to vaše firma, nebo konkurenční firma? Zaměstnanec se může připravovat na novou pozici na novém pracovišti. Prozradit jej může LinkedIn. Pokud náhle navazuje nové kontakty nebo píše a publikuje články, pravděpodobně se snaží zatraktivnit svůj profil a oslovit potenciální zaměstnavatele.

 

6. Stažení se do ústraní


Pokud se zaměstnanec přestal účastnit firemních akcí, vyhýbá se sociálním interakcím nebo sporadicky odpovídá na telefonáty a emaily, tak už se mentálně odpojil. Také tajnůstkářství je významným varovným signálem. Pakliže zaměstnanec vybíhá z kanceláře s mobilem v ruce, aby si vyřídil soukromý hovor, možná ve skutečnosti hovoří se svým budoucím zaměstnavatelem.

 

7. Zásadní životní změna


Náhlý zvrat osudu může s člověkem zatřást. Může jít o sňatek, rozvod, narození dítěte nebo o nemoc rodinného příslušníka. Zaměstnanec může chtít více peněz nebo může chtít pracovat jen na poloviční úvazek. Bude se tedy rozhodovat, zda zůstane, nebo odejde.

 

Motivujte klíčové lidi

 

Chystá se váš nejlepší člověk k odchodu? Pokud máte špatný pocit, tak k tomu pravděpodobně máte důvod. Věřte svým instinktům.

 

Pokud se chcete dozvědět, jak motivovat své klíčové pracovníky, abyste o ně nepřišli, přihlaste se do kurzu Hodnocení, motivace a vedení klíčových zaměstnanců.

 

Nový komentář

e-book Vytvořte nezapomenutelnou prezentaci

Vytvořte nezapomenutelnou prezentaci

Naučte se s námi opustit nudné stereotypy v prezentování, proměňte trému ve svou výhodu a odrovnejte kolegy i nadřízené perfektním projevem.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Jeho používáním s tím souhlasíte.

nahoru