Top vision

czen

REFERRAL PROGRAM? Využijte ho na maximum!

Headhunteři, personální agentury, pracovní portály, profesní sociální sítě… HR dnes disponuje nejrůznějšími kanály, jejichž prostřednictvím může oslovit nové talenty. A snad právě proto je opomíjen ten nejstarší kanál, který tady byl od nepaměti. DOPORUČOVÁNÍ. Proč bychom se však měli vracet k prastarým postupům právě nyní?

 

Pracovní trh je přehlcen, nabídka převažuje nad poptávkou a nezaměstnanost je téměř nulová. DOPORUČOVÁNÍ umožňuje oslovit i lidi, kteří už práci mají, a tak ji aktuálně nehledají.

 

Zaměstnanci mohou fungovat jako ambasadoři značky zaměstnavatele. Kromě toho znají firemní kulturu skrz naskrz, a tak poznají ty pravé kandidáty, kteří budou „culture fit“.

 

Šokující statistika

 

LinkedIn provedl průzkum s překvapivým výsledkem. HR manažeři ze světového korporátního prostředí byli dotazováni, co pro ně představuje nejdůležitější zdroj kvalitních uchazečů. Většina respondentů uvedla DOPORUČOVÁNÍ: 


48 % - doporučení zaměstnance
46 % - pracovní portál
40 % - profesní sociální síť
34 % - personální agentura
28 % - interní přesun na novou pozici


Další statistiky najdete v reportu Global Recruiting Trends Report 2017.


REFERRAL PROGRAM, jak ho známe 


Většina firem má svůj REFERRAL PROGRAM v podobě nástěnky s vypsanými volnými pozicemi, za jejichž obsazení je přislíbena peněžní odměna. Pokud se zaměstnanci příliš nezapojují, nabízí se několik vysvětlení:

 

  • Pokud své zaměstnance moc neplatíte, potom jsou pro ně peníze motivující. Pokud však vydělávají několikanásobek průměrné mzdy, pak jim motivace chybí. Možná by je potěšil den volna nebo poukaz na něco exkluzivního, co by chtěli zažít.
  • Zaměstnance odradí i příliš přísné podmínky pro vyplacení odměny. Firmy obvykle odměňují pouze tehdy, když je doporučený uchazeč na pozici přijat a vydrží až do konce zkušební doby.
  • Je možné, že zaměstnanci o REFERRAL PROGRAMU nemají dostatek informací, případně o něm vůbec neví.
  • V případě, že se vaši zaměstnanci neangažují a nedoporučují vás jako zaměstnavatele, příčinou může být i nezdravá firemní kultura.


REFERRAL PROGRAM V DIGITÁLNÍ DOBĚ

 

DOPORUČOVÁNÍ nemusí probíhat jen v kavárně, čajovně nebo v baru. Budujte si svůj employer brand na sociálních sítích a publikujte příspěvky s nabídkou volných pozic, které mohou vaši zaměstnanci jednoduše sdílet. Můžete tak odměňovat za sdílení a šíření vaší značky online.

 

Dnes už si můžete pořídit aplikaci, která vám poskytne dokonalý přehled o tom, kdo váš inzerát sdílel, kolik lidí ho vidělo a kolik lidí na něj odpovědělo. Pokud ulovíte nového uchazeče přes sociální sítě, aplikace dokáže vystopovat, kdo z vaší firmy sdílel link, na který úspěšný uchazeč kliknul.

 

Jak nastartovat REFERRAL PROGRAM s využitím aplikací? Nejen to se dozvíte v kurzu Digitální inovace pro HR. Získejte nástroje, které vám bude závidět i IT.

 

e-book Naučte se vstávat dřív

Naučte se vstávat dřív

Dozvíte se, jak si zautomatizovat brzké ranní vstávání a proměnit jej ve výhodu. Poradíme vám, jak se vyvarovat prokrastinaci a jak je to s ranní kávou.

nahoru