Top vision
Headhunteři, personální agentury, pracovní portály, profesní sociální sítě… HR dnes disponuje nejrůznějšími kanály, jejichž prostřednictvím může oslovit nové talenty. A snad právě proto je opomíjen ten nejstarší kanál, který tady byl od nepaměti. DOPORUČOVÁNÍ. Proč bychom se však měli vracet k prastarým postupům právě nyní?
Pracovní trh je přehlcen, nabídka převažuje nad poptávkou a nezaměstnanost je téměř nulová. DOPORUČOVÁNÍ umožňuje oslovit i lidi, kteří už práci mají, a tak ji aktuálně nehledají.
Zaměstnanci mohou fungovat jako ambasadoři značky zaměstnavatele. Kromě toho znají firemní kulturu skrz naskrz, a tak poznají ty pravé kandidáty, kteří budou „culture fit“.
LinkedIn provedl průzkum s překvapivým výsledkem. HR manažeři ze světového korporátního prostředí byli dotazováni, co pro ně představuje nejdůležitější zdroj kvalitních uchazečů. Většina respondentů uvedla DOPORUČOVÁNÍ:
48 % - doporučení zaměstnance
46 % - pracovní portál
40 % - profesní sociální síť
34 % - personální agentura
28 % - interní přesun na novou pozici
Další statistiky najdete v reportu Global Recruiting Trends Report 2017.
Většina firem má svůj REFERRAL PROGRAM v podobě nástěnky s vypsanými volnými pozicemi, za jejichž obsazení je přislíbena peněžní odměna. Pokud se zaměstnanci příliš nezapojují, nabízí se několik vysvětlení:
DOPORUČOVÁNÍ nemusí probíhat jen v kavárně, čajovně nebo v baru. Budujte si svůj employer brand na sociálních sítích a publikujte příspěvky s nabídkou volných pozic, které mohou vaši zaměstnanci jednoduše sdílet. Můžete tak odměňovat za sdílení a šíření vaší značky online.
Dnes už si můžete pořídit aplikaci, která vám poskytne dokonalý přehled o tom, kdo váš inzerát sdílel, kolik lidí ho vidělo a kolik lidí na něj odpovědělo. Pokud ulovíte nového uchazeče přes sociální sítě, aplikace dokáže vystopovat, kdo z vaší firmy sdílel link, na který úspěšný uchazeč kliknul.
Jak nastartovat REFERRAL PROGRAM s využitím aplikací? Nejen to se dozvíte v kurzu Digitální inovace pro HR. Získejte nástroje, které vám bude závidět i IT.