Top vision

czen

Musíte uvažovat jako zákazník, radí Steve Kemish

V rámci pražské konference Marketing Challenge Forum 2015, zaměřené na B2B marketing, vystoupí přední ikona oboru, představitel Junction Marketing Agency Steve Kemish. Přečtěte si zajímavý rozhovor s charismatickým Britem! 

V marketingu se pohybujete už přes dvacet let. Mohl byste stručně popsat vaše začátky a vaši životní cestu, která vás dostala až na samotné výsluní v tomto oboru?

Moji kariéru lze dobře rozdělit do dvou částí. Prvních deset let jsem strávil prací ve funkcích na straně klientů; v minulém století jsem značkám pomáhal vytvářet jejich první webové stránky a širší marketingové kanály. Dělal jsem tuto práci v rámci odvětví IT/Tech/Publishing a TV a hodně jsem se naučil.

V roce 2006 jsem se pak rozhodl odejít za prací u poradenských společností, abych získal větší zkušenosti a ověřil si teorii, že podniky mají podobné problémy. Od té doby jsem založil a rozšířil dvě respektované marketingové agentury typu B2B, na což jsem skutečně hrdý. Každý den se ale učím, což je součástí mé radosti z práce.

Pětkrát jste získal ocenění v B2B Marketingu, dvakrát v Database Marketingu, cenu New Age Media a mnohé další. Kterého úspěchu si ceníte nejvíce?

Získávání cen je velmi vzrušující! Je vskutku výjimečné dočkat se uznání od příslušného odvětví a Vašich kolegů. Ze všech ocenění jsem skutečně nejvíce pyšný na to poslední (jež ani nebylo vítězstvím). Společnosti Junction bude v říjnu jeden rok a nedávno jsme byli oceněni jako druhá nejlepší marketingová agentura ve Spojeném království. Byl v nás všech opravdový pocit hrdosti, že jsme se takhle brzy dočkali uznání!

Jak rychle, jak často se mění trendy v marketingu?

Marketing je pořád marketing. Digitální marketing, kde jsem strávil většinu svého času, stojí na stejných principech, jakými jsme se po desetiletí řídili v rámci tradičního marketingu. Platformy a média se mohou měnit, ale platí stejná pravidla. Dnes musí chytrý marketingový pracovník vyhodnocovat široký mix marketingových kanálů a promítat je zpět do svého vlastního publika – vždy je klíčové, abyste uvažovali jako Vaši zákazníci, ne jako Vy!

Jak by měl marketér postupovat při vyhledávání nových trendů?

Akce a konference jsou pro začátek skvělým místem! Nejen proto, že se mluvčí podělí o své zkušenosti a názory, ale také že můžete pohovořit s ostatními delegáty – klíčovou dovedností je schopnost převzít nápad osoby působící na jiném trhu nebo v jiném odvětví a přizpůsobit ji pro Váš vlastní marketing. S oblibou říkám, že „Benchmarking není krádež“!

Jakým směrem se podle vás bude ubírat komunikace v následujících letech?

Digitální a sociální svět přinutil značky, aby byly otevřenější a transparentnější, a myslím si, že budeme svědky pokračování trendu polidšťování značek. B2B marketing je tradičně vcelku formální a seriózní a velmi neemocionální. Tento dvoucestný svět, v němž nyní žijeme, nutí značky být lidštější a komunikovat tudíž emotivnějším a lidštějším způsobem.

Očekávám více upřímnosti a jednoduchosti v tom, jak komunikujeme – zaměří-li se značka na to, že se bude snažit zákazníkovi, potenciálnímu zákazníkovi nebo cílové skupině pomoci a nabídnout jim přidanou hodnotu, vrátí se to v podobě angažovanosti, věrnosti a důvěry – hlavní klady, kterých jako marketingoví pracovníci chceme dosáhnout.

Jakých největších chyb se dopouštějí lidé při tvorbě reklamy?

Nejdřív konají, pak myslí! Až příliš často značky prostě jen kopírují to, co dělají ostatní, aniž by přemýšleli o relevantnosti pro jejich cílové zákazníky, nebo se nadchnou posledním novým trendem, platformou či kanálem a začnou je používat, a až nakonec se začnou ptát proč. Klíčové je nejprve přemýšlet.

Na co se mohou těšit návštěvníci Marketing Challenge Fóra?

Jsem šťastný, že ve své funkci ve společnosti Junction a jakožto přednášející trávím spoustu času s mnoha různými podniky a marketingovými pracovníky a hodlám se podělit o to nejlepší z práce, které jsem byl svědkem za posledních několik měsíců – vynikající příklady uvádění ryzích marketingových zásad do praxe, které ukazují skutečnou obchodní hodnotu. Dokáži-li na fóru dosáhnout jedné věci, prokáže se, že B2B marketing je kreativní, poutavý a lidský!

 

 

e-book Naučte se vstávat dřív

Naučte se vstávat dřív

Dozvíte se, jak si zautomatizovat brzké ranní vstávání a proměnit jej ve výhodu. Poradíme vám, jak se vyvarovat prokrastinaci a jak je to s ranní kávou.

nahoru