Top vision

czen

Donald H. Taylor: Doba zrychluje, držme její tempo!

Před dvaceti lety vyučoval charismatický řečník Donald H.Taylor kurzy Excelu, za které bral 300 dolarů za osobu. Do počítače o rozměrech lednice strkal disketu se svými přísně tajnými informacemi, které za uvedenou sumu rozšiřoval k vybrané klientele. Doba však pokročila, společnost je rychlejší, mobilnější a především informace jsou dnes k dispozici okamžitě a většinou i zadarmo.

Na tyto změny musel reagovat i Donald, a tak se postupně ze šikovného programátora musel přeorientovat na mírně odlišnou disciplínu.

„Informace kdysi bývaly velmi cenné, vzácné a ten, kdo je měl, je poskytoval jen určité skupině lidí za velké peníze. Dnes se informace šíří rychlostí blesku a dostanou se úplně ke všem i na opačném konci světa,“ to vše demonstroval Donald H. Taylor na příkladu fotografie z předávání cen Oscar, kde známé selfie Bradleyho Coopera a jeho hereckých kolegů obletělo svět a na Twitteru získalo 1,7 milionu retweetů.

Sage on the stage v. Guide by your side

„Už dávno není efektivní při vzdělávání využívat metodu jednoho guru, který stojí na pódiu, káže stovkám posluchačů a není zde prostor pro jakoukoliv diskuzi. To, co je efektivní, a co lidé chtějí, je otevřená diskuze, sdílení nápadů a informací mezi sebou,“ říká Donald H. Taylor.

Staňte se i vy tzv „Guide by your side“, neboli poradcem, nikoliv slepým kazatelem!

Poptávka po fazolích

Modelový manažer skupiny lektorů se zaměřuje především na to, aby na kurzy pořádané jeho zaměstnanci chodilo co nejvíce klientů, to je orientace na nabídku. „Jsem Brit, mám rád fazole. Nikdy mi ale nebylo jasné, proč se všechny fazole prodávají v těch velkých pikslách. Víte, co se za tím skrývá? Před dvěma sty let vyráběla jedna továrna přesně tyto objemné plechovky na fazole pro námořníky na lodní výpravy. A dvě stě let zůstávají firmy přesně u těch samých rozměrů. Nejsou ochotny nic měnit a přizpůsobit se potřebám zákazníků. Vy byste měli,“ tvrdí Taylor.

Zatímco jemu a řadě dalších lidí stačí jen dvě třetiny obsahu fazolové plechovky, fazolové společnosti nedbají na hlas lidu. Vy byste ale měli. Přeorientujte se na stranu poptávky, udělejte průzkum a zjistěte, co vlastně lidé chtějí, jakým stylem si přejí čerpat informace a jak a co se chtějí učit.

Jak rychle reagujete na novou dobu vy, a jak rychle vaše společnost?

Podle Taylora existují čtyři možnosti, kterými se můžeme ubírat. Ideální možností je situace, kdy společnost nebo organizace roste stejně rychle, jako její zaměstnanci (v tomto případě lektoři). Výborným příkladem je třeba Instagram.

Pokud jsme rychlí a přicházíme s novými nápady, zatímco organizace stále jede po starých kolejích, vede to pouze k naší tvrdé práci, která je brzděna všemi ostatními, a tak se naše skvělé nápady nemůžou setkat s úspěchem.

V případě, že nestíháme držet tempo se společností, logicky nás pohltí. Nejhorším případem však je, kdy firma, ani její členové jedou několik desítek let v tomtéž zajetém plánu. Potom nemá společnost šanci na úspěch.

Solutioneering

A jaký je ideální postup vedoucí k úspěchu? „Nejprve si ve vaší organizaci vytvořte vzájemnou důvěru. Sdílejte mezi sebou veškeré informace a nic nezadržujte v tajnosti. Věnujte dost času průzkumu, zjistěte, co vaši zákazníci chtějí. Poté se postavte čelem k problému a vyřešte ho,“ radí Donald H. Taylor.

V rámci Traning & Development fóra, které proběhlo 20. října v Hotelu Pyramida, rozvířil Donald mezi účastníky zajímavou diskuzi a sklidil velice pozitivní hodnocení. Inspiroval i vás? 

Seminář T&D s odborníky

Poznejte, jak vybírat vzdělávací programy, které splní vaše cíle. Naučte se, jakými způsoby lze měřit efektivitu vzdělávání a jak zajistit propojení rozvojových progamů s praxí. A to všechno se čtveřicí odborníků z praxe! Těšit se můžete na Jiřího Berana (HR konzultant), Zdeňka Šimka (HR Vice President - VZP ČR), Pavla Wimmera (manažer - IBM ČR) a Iva Spilku (lektor top vision). Buďte u toho a přijďte na seminář Training & Development (Best Practice)

e-book Odcházejte z práce včas

Odcházejte z práce včas

Pracujte efektivněji, vyhněte se přesčasům a odcházejte z práce včas!

nahoru