Top vision

czen

HR a digitální inovace jdou „sakramentsky“ k sobě

Určitě si kladete otázku, v čem by vám nové technologie vůbec mohly pomoct. Vyberou snad za vás vhodného uchazeče o vámi vypsanou pracovní pozici prostřednictvím tlačítka NÁHODNÝ VÝBĚR? To asi ne. I když byste tím spolehlivě vyřadili lidi, kteří mají smůlu a mohli by ji přinést i vaší firmě.  Ale žerty stranou.


Nemusíme se přesouvat nikam daleko – přímo do procesu hiringu se dají digitální technologie zapojit snad na každém kroku. Komunikaci s uchazeči můžete dramaticky zefektivnit tím, že využijete komunikační nástroje a funkce, které vám například umožní personalizovat e-mailovou komunikaci, vědět, kdy si uchazeč váš e-mail přečetl, zrealizovat první setkání online, a to jsme teprve na samotném začátku aktivit spojených s procesem náboru.

 

Přesvědčte se na vlastní oči:

 

 

Moderní technologie vám mohou pomoci i v momentě, kdy přijmete nového zaměstnance a potřebujete, aby v co nejkratším čase pronikl do organizační struktury společnosti, nasál firemní kulturu a pronikl do tajů firemních procesů.


Vzpomeňte si, jak jste se cítili první den na své pracovní pozici vy. Určitě hodně natěšeně, ale asi také trochu zmateně. Podobně se cítí každý nováček. Všechno je pro něj nové – spousta neznámých tváří, k nimž náleží neznámá jména a neznámé pracovní pozice. Nyní si představte, že se váš nováček prostě jen posadí k počítači, kde najde přehled všech lidí ve firmě s  fotografií,  popisem funkce a  kontakty. Vše aktualizované v reálném čase. A co víc,   tato data nemusíte aktualizovat vy, ale dělají to přímo sami zaměstnanci ve svých uživatelských účtech. A to naprosto dobrovolně. Sen? Realita digitálního světa!


Digitální technologie vám usnadní práci v HR také tehdy, když chcete nováčka proškolit a představit mu klíčové procesy a postupy. Sice už je dokážete odvykládat nazpaměť za rekordních patnáct minut, protože to každý týden roboticky opakujete – mimochodem, necítíte se přitom trochu jako letuška při bezpečnostní instruktáži? Určitě byste tento čas dokázali využít mnohem smysluplněji. Šlo by to za předpokladu, že jste si do HR oddělení pustili digitální inovace a  nový kolega stále sedí u počítače a nyní už si pouští minutová tréninková videa. Ta jsou mimochodem neocenitelná i pro zaměstnance, kteří již patří mezi stálý inventář vaší organizace. Když něco zapomenou, mají si kam zajít pro odpověď, aniž by svými dotazy spotřebovávali čas svých nadřízených.


Další nespornou výhodou digitálních inovací je váš čistý stůl, díky kterému si udržíte i čistou hlavu. Zaměstnanci už vám nebudou nosit papírové dokumenty.  Veškerá lejstra umístí do do cloudového úložiště, kde je nejen snadno najdete, ale také nikdy neztratíte (ať hodí kamenem ten, kdo ještě nikdy nic nikam nenávratně „nezaložil“). Žádosti různého druhu vám budou chodit elektronicky a vy je ve vteřině vyřídíte jediným kliknutím. Taky můžete dát sbohem třeba neustálému běhání ke scanneru, protože si dokážete naskenovat cokoliv jen s pomocí svého chytrého telefonu. Pokud máte ještě 59 sekund času, podívejte se na video, ve kterém získáte jednu novou digitální dovednost – návod na scanování pomocí Androidu.

 

 

Zkrátka není nadto zjednodušovat si práci personalisty. A vaši kolegové můžou být úplně stejně efektivní. Když budete chtít.
Pokud už tušíte, že přesně tohle potřebujete, přihlaste se na  kurz Digitální inovace pro HR, kde se od našeho konzultanta Ondřeje Zukala dozvíte mnohem víc. HR svět se mění. A vy můžete být v centru dění.

 

Autor článku: Tým Digiskills.cz

Nový komentář

e-book Odcházejte z práce včas

Odcházejte z práce včas

Pracujte efektivněji, vyhněte se přesčasům a odcházejte z práce včas!

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Jeho používáním s tím souhlasíte.

nahoru