Top vision

czen

Staňte se úspěšnou asistentkou

Mnoho pracujících lidí si stále myslí, že pozice asistenta či asistentky tkví pouze ve vaření kávy. Dávno tomu tak není. Úspěšná asistentka musí s úsměvem zvládat celou řadu dalších věcí. Pojďme se podívat na ty nejdůležitější!

Práce asistentky je v první řadě o komunikaci, proto na této pozici musí být někdo, kdo je v zásadě velmi komunikativní, asertivní a jazykově vybavený.

Pokud se opravdu nechcete stát asistentkou, která „jen“ vaří kávu, a raději toužíte být pro svého šéfa tou nepostradatelnou, musíte dokázat správně reagovat v nejrůznějších okamžicích, být inteligentní, občas přijmout roli diplomata či psychologa. Měli byste dokázat odhadnout náladu nadřízeného, obchodních partnerů či kolegů, a podle toho jednat. Tato pracovní pozice je především pro ty, kteří se nebojí jednat s lidmi. Říkáte si, že přesně takové předpoklady máte? Potom pokračujte ve čtení!

Bez organizačních schopností to nepůjde

Schopná asistentka si musí v první řadě svou práci dokonale zorganizovat. Nutnost znát termíny všech schůzek a úkolů svého šéfa, stejně tak jako úkoly vlastní, není třeba zdůrazňovat. Taková osoba by se měla rozhodovat rychle a flexibilně řešit neočekávané situace.

Dokážete například zdvořile, avšak nesmlouvavě vyprovodit nevítané návštěvy, nebo naopak vřele přivítat ty očekávané?

Časová flexibilita

Úsměv, vzhled, asertivita, příjemné vystupování, to vše jsou atributy, které jsou pro asistentku stejně důležité, jako její odborné schopnosti a dovednosti. Většina inzerátů zdůrazňuje především časovou flexibilitu. Jinými slovy, musíte být po ruce vždy, kdy vás šéf potřebuje. Bohužel pracovní doba manažera obvykle není orámována v době mezi osmou a čtvrtou, a tak asistentka musí přizpůsobit svou pracovní dobu požadavkům a potřebám nadřízeného.  

Úspěšný manažer má schopnou asistentku

Pokud budete pracovití a úspěšní, nebudete ani prvním ani posledním asistentem, jehož tvrdá práce se skrývá ve stínu manažerova úspěchu. Zkušený manažer vás však vždy dokáže naplno ocenit, protože ví, že bez schopného asistenta se neobejde. Říká se, že dobrá asistentka je duší kanceláře. Význam její práce si ale mnozí vedoucí uvědomí až tehdy, když onemocní, nebo odjede na dovolenou.

Staňte se úspěšnou asistentkou s námi

Máte chuť odhalit své silné i slabé stránky a odnést si s sebou soubor v praxi okamžitě uplatnitelných dovedností, které ocení především váš šéf? Vyzkoušejte náš kurz Dovednosti pro úspěšné asistenty a asistentky a staňte se účinnou podporou managementu. Lektorka a koučka v oblasti lidských zdrojů Jitka Patríková vás naučí správné firemní korespondenci, telefonické komunikaci, time managementu, příjemnému vystupování, pomůže vám vypilovat komunikační dovednosti na profesionální úrovni a poradí s vaší image.

 

e-book Odcházejte z práce včas

Odcházejte z práce včas

Pracujte efektivněji, vyhněte se přesčasům a odcházejte z práce včas!

nahoru