Top vision


V rámci výzkumu, který v českých firmách realizoval Institut Interní Komunikace, totiž 49 procent respondentů uvedlo, že interní komunikace v jejich společnosti nemá jasnou strategii. Jen 31 % dotázaných označilo míru investice vlastní firmy do komunikace za dostatečnou. Výzkumu se zúčastnilo 18 000 zaměstnanců firem.
Jaké jsou kromě osobních rozhovorů s kolegou nebo s nadřízeným nejčastější nástroje interní firemní komunikace?
Pokud vás zajímají nejnovější trendy a zkušenosti z praxe, vydejte se na seminář Internal Communications Manager, který jsme pro vás spolu s několika zkušenými manažery komunikace připravili.
Opomíjená interní komunikace může vést k tomu, že lidé nevědí, čemu se mají věnovat a zda svou práci vykonávají dobře, ale i k tomu, že se v práci cítí nedocenění, nespokojení a stresovaní. Tyto souvislosti potvrdil například celoevropský průzkum zveřejněný v květnu 2013 Evropskou agenturou pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci. Na 3. a 4. místě v žebříčku nejčastějších příčin stresu z práce se ocitly nejasnosti ohledně úkolů a odpovědnosti a také nedostatek podpory od kolegů a nadřízených.
Mnozí odborníci však upozorňují na to, že pro úspěch jsou důležité i neformální komunikační nástroje, které mohou pomoci překonat i psychicky náročná období, například v okamžiku akvizice podniku velkou nadnárodní společností.
Není složité uhodnout, jakých výsledků dosahuje firma, v níž pracují stresovaní a frustrovaní lidé. Jaký dopad to může mít na její výkon i pověst zaměstnavatele. Možná s tím máte vlastní zkušenosti – ať už z pozice podřízeného, nadřízeného či majitele firmy. Myslíte si, že u vás interní komunikace funguje? Zůstali jste věrni tištěným časopisům či novinám pro zaměstnance, nebo jste vsadili na elektronický newsletter? A také máte nejraději nástěnky?