Top vision
Doufáme, že době, kdy byl Facebook a Twitter v práci zakazován, již odzvonilo. Sociální sítě využívá většina firem a pro některé zaměstnance jsou dokonce hlavní náplní práce. Facebook i Twitter v současné době umožňují přímo oslovit širokou cílovou skupinu, a tak jejich služby využívá už téměř každá společnost.
Většinu firem najdete na Facebooku v podobě fanouškovské stránky, kam společnost přidává marketingový obsah. A jakým obsahem by se firma vlastně měla prezentovat? V dnešní době podle našeho názoru rozhoduje především originalita. Co by se na firemním profilu mělo objevovat? Rozhodně články o činnosti vaší firmy, a to ať už si je budete sami vytvářet na vlastním blogu, nebo je jen sdílet z online médií.
Snažte se ke článkům vždy vybírat poutavé obrázky! Člověk, který je na Facebooku aktivní, pravděpodobně sleduje velké množství podobných stránek, jako je ta vaše. Proto když uvidí několikrát pod sebou stejně nezajímavé ilustrativní obrázky nebo reklamní fotky usmívajících se manažerů, které jste stáhli z velké databáze, určitě jej nezaujmete. O nadpis a samotný text jde o něco méně, než právě o vhodnou fotografii, tou totiž můžete nejlépe získat pozornost uživatele Facebooku, který sjíždí vlákno hlavní stránky při cestě tramvají do práce, nebo dokonce během pracovní doby.
Fotografie samy o sobě nejsou vůbec špatným marketingovým tahem. Taková virální fotografie v podobě jednoduchého vtipu, či známého motivačního citátu (ovšem s logem vaší společnosti, aby bylo vidět, kdo tuto fotku pustil do světa), je velice mocná facebooková zbraň. Uživatelé lajkují, sdílejí, posílají fotografie a videa známým a váš dosah se neustále zvětšuje.
Pamatujte, že lidé na sociálních sítích hledají v první řadě zábavu a odreagování, proto stránky řešící hluboce intelektuální témata nemají až takový úspěch, na rozdíl od stránek s vtipnými videi zvířátek.
V rámci firemní komunikace rozhodně nezaškodí zveřejnit jednou za čas fotografii ze zákulisí. Fanoušci sportovních týmů chtějí vědět, jak to vypadá uvnitř kabiny, milovníci dobré kávy zase to, jak se ve vaší kavárně dělá cappuccino. Otevřete pomyslné dveře úplně všem a dovolte jim nahlédnout do tajů vaší firmy, do své třinácté komnaty, aby se vaši fanoušci cítili ještě blíž!
Zajímají vás další praktické rady a tipy zkušené konzultantky v oboru sociálních sítí Elišky Vyhnánkové? Navštivte náš kurz Facebook a firemní komunikace!
S Twitterem je to malinko obtížnější. Jak jistě víte, vmáčknout důležité sdělení do 140 znaků není zas tak jednoduché. Proto je Twitter využíván jen těmi nejšikovnějšími, kteří se s touto zábranou dokážou poprat a naopak ji obrátit v přednost. Tím máme na mysli psaní krátkých, výstižných a úderných sdělení, která si získají své fanoušky. Jak a hlavně o čem psát firemní příspěvky na Twitter radí naše lektorka Eliška Vyhnánková na kurzu Firemní komunikace na Twitteru.
Odbornice na sociální sítě Eliška Vyhnánková vede rovněž kurz Sociální sítě za den, kde se podrobně věnuje také LinkedInu, Instagramu, Pinterestu a dalším hojně využívaným sítím. Těšíme se na vás!