Renata Šutovská
Managing Partner, HR4WORLD
Statistiky hovoří jasně. Podle mezinárodního průzkumu společnosti Manpower, generace mileniálů bude v roce 2020 tvořit více než třetinu světové pracovní síly. Mají odlišný pracovní přístup, jiná očekávání a jiné myšlení. Právě proto by jim firmy měly věnovat pozornost už teď, protože se zkostnatělým korporátním přístupem to nepůjde.
Mileniálové jsou lidé narození v rozmezí let 1980 - 1995. Často jsou označovaní také jako generace Y. Jsou vůbec první generací, která vyrůstá ve světě, ve kterém převládají online technologie.
Někdo na mileniály pěje ódy, někdo je nemůže ani vystát. Navíc je jasné, že právě oni nabourali zavedené pracovní procesy, což může být pro některé firmy oříšek. Proto u řady zaměstnavatelů stále vzbuzují negativní emoce.
Nechtějí strávit celý život v jednom zaměstnání
Průměrná délka práce mileniála v jednom zaměstnání je 3 až 5 let. Nehledají zaměstnání na celý život, ale často o svých kariérách hovoří jako o vlnách, ve kterých se mění směr, tempo a součástí jsou i pravidelné přestávky. Jsou si také vědomi toho, že budou pracovat déle než přechozí generace.
Chtějí na sobě pracovat
Mileniálové nechtějí stát na jednom místě. Mají potřebu se neustále vzdělávat. Touha po rozvoji dovedností u nich vzniká především proto, že chtějí zůstat dlouhodobě zaměstnatelní.
Zajímá je celoživotní vzdělávání, kterému jsou ochotni věnovat svůj čas i peníze. Možnost učit se nové věci, pracovat na sobě a po půl roce nestagnovat, patří mezi jednu z priorit při výběru nového zaměstnání.
Jiné priority při výběru zaměstnání
Mezi pět hlavních priorit při výběru nového zaměstnání patří peníze, jistota, dovolená + volný čas, skvělí lidé a flexibilní práce. Své zaměstnání nevnímají jako pracovní místo, ale jako cestu k sebezdokonalování. Dobu, kterou v práci stráví, si chtějí užívat, spolupracovat s fajn lidmi, pracovat flexibilně a získávat nové dovednosti. Práce, kterou dělají, je musí bavit a naplňovat.
Věnujte mileniálům pozornost. Jsou to právě oni, kteří formují pracovní trh a zároveň jinak definují vztah mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Na našem workshopu Age Management s Renatou Šutovskou se dozvíte, jak nejefektivněji mileniály začlenit do korporátního systému a jak snadněji pochopit jejich myšlení. Těšíme se na vás už 16. listopadu!
Managing Partner, HR4WORLD
Využijte potenciál generace mileniálů naplno