Top vision
Očekává se, že do roku 2020 bude mít mobilní telefon nebo jiné mobilní zařízení 90 % lidí na naší planetě. Tento předpoklad přináší řadu možností i pro oblast vzdělávání.
Mobilní telefony změnily způsob, jak lidé přijímají nový obsah, a mohou sloužit jako efektivní nástroj pro vzdělávání zaměstnanců. S jejich využitím můžete vytvořit vědomostní kapitál a ten ve vaší organizaci sdílet.
Mobilní učení už využívá téměř 47 % organizací po celém světě, což naznačuje, že budoucnost spočívá právě v tomto stylu učení. Tento trend se projevuje stále výrazněji s nástupem generace mileniálů a generace Z.
Zájem o mobilní učení v posledních osmi letech vzrostl natolik, že bychom tento fenomén neměli ignorovat a měli bychom se ho pokusit implementovat do firemního vzdělávání. Představujeme vám TOP 10 trendů, které můžete využít při návrhu vašich L&D programů pro rok 2019:
Trend BYOD (Bring Your Own Device) získává na popularitě především v menších firmách a startupech. Tento trend se logicky přenáší také do oblasti vzdělávání.
Zaměstnanci rádi využívají mobilní zařízení, které už umí ovládat a které je přizpůsobeno jejich potřebám. Ke vzdělávacímu obsahu se mohou kdykoliv vrátit. Sami si tak volí dobu, kdy je pro ně nejvhodnější se studiu věnovat. Získávají tak podobnou zkušenost, jakou jim přináší sociální sítě, kde mohou svobodně konzumovat a sdílet jakýkoliv obsah, který si vyberou.
Politika BYOD organizacím snižuje i náklady na IT. Zaměstnanci si totiž sami pořizují nová zařízení. A to častěji než v jiných organizacích.
Novinky se k nám dnes dostávají převážně prostřednictvím mobilního telefonu. Čteme články a je pro nás přirozené, že jsou přizpůsobeny pro čtení na malých zařízeních. Totéž musí být aplikováno i ve světě e-learningu.
Technologie nám poskytují možnost přenášet tradiční obsah vzdělávání prostřednictvím mobilních zařízení. Zatímco klasické vzdělání jsme si zpravidla spojovali s vyučováním v učebně, mobilní zařízení umožňuje doručit obsah v podobě usnadňující prohlížení a prohledávání. Zejména na cestách. Technologie také napomáhají při vytváření individuálních učebních cest tak, aby vyhovovaly potřebám jednotlivých studentů.
Mobilní učení podporuje využívání vzdělávání založeného na videu, které dokáže účastníky více zaujmout.
I v osobním životě si lidé nejčastěji osvojují nové dovednosti sledováním návodů na YouTube. Pokud se podíváme na to, jakým způsobem lidé obsah na YouTube konzumují, zjistíme, že více než polovina z 1 miliardy hodin videí je prohlížena z mobilních zařízení. Hledání typu „jak na“ meziročně vzrostlo o 70%.
Různé formáty mobilního vzdělávání zvyšují výkonnost při učení: videa a interaktivní videa, interaktivní Pdf, infografiky, e-booky, podcasty, gamifikované kvízy nebo simulace.
(Pokračování příště.)
Od analýzy potřeb k realizaci rozvojových programů