Top vision
Jak by měl vypadat novodobý obchodník? Měl by vystupovat jako WOLF OF WALL STREET, nebo jako GENTLEMAN? Měl by být tím, kdo rozrazí dveře, nebo tím, před kým se dveře samy otevřou? Dobré obchody vycházejí z dobrých obchodních vztahů, jejichž podstatou je především RESPEKT.
Lidé, kteří se pohybují ve světě byznysu, bývají časově velmi vytížení. Važte si prostoru, který se rozhodli vám věnovat, a dostavte se na schůzku včas. Včas však neznamená na minutu přesně, ale o pár minut dříve, abyste si stačili uspořádat jak své materiály, tak své myšlenky. Budete působit organizovaně, a tedy i seriózně.
TIME IS MONEY, proto buďte struční a jděte rovnou k věci. Pokud plýtváte časem svého potenciálního obchodního partnera, budete plýtvat i jeho penězi. Je to jednoduchá rovnice. Buď myslíte ekonomicky, nebo ne. Buď pracujete efektivně, nebo ne. A průběh schůzky to o vás prozradí.
Obchodní komunikace však obnáší více než věcné argumenty. Komunikujete i svým oblečením, které by mělo vyjadřovat respekt k osobě, se kterou se setkáváte, a k prostoru, do kterého vstupujete.
Když vejdete do kterékoliv společnosti a rozhlédnete se kolem sebe, rychle si uděláte obrázek o tom, jaký oděv představuje standard. V tom okamžiku už se však nepřevléknete, už je pozdě. Na první dojem máte jenom první pokus. Proto je vhodnější oblékat se vždy více elegantně a méně ležérně. Nikdy nemůžete být příliš upravení nebo příliš vtipní. Můžete být jen příliš zanedbaní nebo příliš nudní.
Na pracovních schůzkách reprezentujete svou profesní roli. Mějte tedy na paměti, že se neoblékáte pro sebe, ale pro své okolí. Vždy byste měli působit seriózně, pokud chcete, aby vás obchodní partneři brali vážně.
Obchodní setkání není obyčejné lidské setkání. Vy jste posuzováni podle potenciálu prospěšnosti, váš protějšek je posuzován podle potenciálu peněz. Obě strany sledují své vlastní cíle. Vy však dávejte najevo, že setkání vůbec není o vás, ale je jenom o vašem klientovi.
Klient chce, aby to bylo o něm. Klient se stará pouze o sebe. A chce, abyste se o něj starali i vy. Věnujte klientovi svou plnou pozornost, poslouchejte ho a za žádných okolností ho nepřerušujte, ani kdybyste náhle dostali ten nejgeniálnější nápad. Lidé nechtějí být ignorováni, přejí si být viděni a slyšeni.
Chtěli byste proniknout do pravidel obchodního protokolu? Přijměte pozvání do kurzu „Etiketa pro obchodníky s Danielem Šmídem“. Osvojíte si principy kultivovaného projevu a sebeprezentace, poradíte si s výběrem vhodného oděvu a budete se pohybovat sebevědoměji na konferencích, rautech a obchodních eventech.