Top vision

czen

Jaký bude rok 2019 v byznysu?

Konec roku je vhodnou dobou k nahlédnutí do budoucnosti. Chcete vědět, jaký bude rok 2019 v byznysu? Směr budou udávat nové trendy, které můžeme pozorovat už v současnosti. Představujeme vám nyní některé z nich. 


1. Klient v roli šéfa

 

Organizace, které nekladou klienta na první místo, už v roce 2019 pravděpodobně nebudou existovat. Klient se ve většině firem přesune do pozice šéfa. Společnosti budou nuceny naslouchat svým zákazníkům. Protože pokud nebudou vycházet vstříc jejich potřebám a přáním, tak o ně přijdou. V konkurenci obstojí pouze firmy, které konstantně shromažďují a vyhodnocují data a dokážou pružně reagovat na měnící se trh.

 

Stále větší kupní sílu bude zaujímat generace Z, která byla sice vychovávána v konzumní společnosti, ale projevuje odpovědnější přístup ke světu. Zejména k životnímu prostředí. Přednost mají produkty, které tyto hodnoty reflektují.

 

 

2. Zákazník, který ví

 

Informační společnost stvořila fenomén zákazníka, který ví. Váš klient ví všechno o vaší společnosti, o vašich službách a o vašich produktech. Ví však nejen to, co o sobě sami prohlašujete na vašich oficiálních webových stránkách. Zásadním zdrojem informací jsou pro něj recenze ostatních zákazníků.

 

Nejúčinnější marketingovou strategií se tak stává nadstandartní zákaznický zážitek, který budou klienti ochotni sdílet. V budoucnosti budou firmy stále více podněcovat své spokojené klienty k ohodnocení produktů a služeb online.

 

3. Učící se společnost

 

Svět se vyvíjí velmi rychlým tempem a lidé se tak musí mnohem rychleji učit. V konkurenci obstojí právě ty organizace, které se rozhodly investovat do dalšího vzdělávání svých lidí.

 

Vzdělávání je však také prostředkem, jak ve firmě udržet talenty. Lidé generace Y a Z kladou na první místo hodnoty seberozvoje a seberealizace. Potřebují neustále růst, nesnesou pocit stagnace, a tak pro ně vzdělávání představuje významný benefit.

 

 

4. Péče o… Pracující?

 

Nezaměstnanost nebyla nikdy tak nízká. A tento trend bude dále pokračovat i v příštím roce. Uchazeči o práci si tak mohou vybírat nejen zaměstnání, ale i svého zaměstnavatele.

 

V budoucnosti se budou stále častěji skloňovat pojmy jako firemní kultura nebo firemní komunikace. Firmy se budou snažit pro své zaměstnance vytvářet co nejpříjemnější pracovní prostředí. Budou se soustředit na vytváření employer brandu jako love brandu. Marketing už tedy nebude orientován jen na zákazníky, ale i na zaměstnance.

 

e-book Naučte se vstávat dřív

Naučte se vstávat dřív

Dozvíte se, jak si zautomatizovat brzké ranní vstávání a proměnit jej ve výhodu. Poradíme vám, jak se vyvarovat prokrastinaci a jak je to s ranní kávou.

nahoru