Top vision

czen

Firewalking odstartoval rozvojový program ve společnosti Kofola

Přechod přes koberec žhavých uhlíků je silnou metaforou náročných úkolů, které před týmem stojí. Přečtěte si rozhovor s charismatickou Hanou Caltovou, HR ředitelkou společnosti Kofola ČeskoSlovensko, pro jejíž obchodní tým jsme tento intenzivní zážitek připravili.
Přechod žhavých uhlíků zahájil v Kofole velký rozvojový program, kterého se účastnilo šedesát zaměstnanců na obchodních pozicích. Všichni si odnášeli jasný signál toho, že stojí před něčím zásadním a že úspěch připravovaných změn záleží na jejich zapojení a otevřenosti ke změnám.


S jakým očekáváním jste do workshopu Firewalkingu šli a jak se vaše představy naplnily?

Workshop nese název „Myšlenky a postoj vítězů“ a myslím, že ten přesně vyjadřuje cíl: sebrat odvahu, překročit svůj vlastní stín a zvládnout něco, co by vás předtím nikdy nenapadlo. Když jednou zvítězíte sám nad sebou, dokážete vítězit opakovaně. Firewalking nás nastartoval, přenesl nás daleko za běžné osobní hranice. Síla skupiny je magická a o to víc obdivuji ty z nás, kteří dokázali účast na některých aktivitách racionálně odmítnout. V očích ostatních neprohráli, naopak získali respekt. Mé představy a očekávání zůstaly daleko za skutečným prožitkem a zkušeností.


Co jste o svém týmu při tomto netradičním zážitku zjistili?

Že v lidech, kteří jej tvoří, je obrovský lidský i profesní potenciál. Mají chuť něco dokázat, pracovat na sobě, podílet se na společných cílech a jsou hrdí na svou práci, firmu, kolegy. Dokážou se podržet, povzbudit, semknout a zabrat. Mnozí z nich šli do některých výzev i opakovaně, aby doprovodili váhavějšího kolegu, to mě dostalo.


Během workshopu jste absolvovali celkem šest aktivit – od pádu důvěry přes ohýbání ocelové trubky až po chůzi po střepech nebo žhavých uhlících. Která z nich byla pro tým nejvíce motivační?

Myslím, že nejintenzivnější prožitek má většina účastníků z ohýbání ocelové tyče. Zpočátku vůbec nevěříte a nejdete do toho. A pak najednou držíte tyč v ruce, s vámi kolega, stále nevěříte, zaberete a je to. Ta euforie je nesdělitelná.


Změnil tento silný zážitek každodenní život v Kofole? Nastartovala odvaha přejít po žhavých uhlících konkrétní změny?

Kofola je velká společnost a firewalkingu se zúčastnil tým šedesáti lidí. Jsou to kolegové, kteří tvoří obchodní úspěch Kofoly, a workshop byl pro ně startem rozsáhlého rozvojového programu, jenž má vést k vyšší profesionalitě managementu prodeje. Je to začátek dlouhé cesty ke změnám v každodenním životě v Kofole.


Doporučila byste takový intenzívní zážitkový workshop také dalším firmám?

Pokud si dokážou odpovědět na otázku PROČ, tak doporučuji.

 

Vás osobně provází pověst zkušené HR ředitelky, která dokáže velmi dobře vnímat businessové potřeby. Jaký je váš recept na nastavení úzké spolupráce s ostatními týmy ve firmě?

Nemám jednoduchý recept. Abych něco dokázala dělat, potřebuji porozumět, takzvaně přijít na kloub dané věci, technologii, businessu. Nikdy s tím nejste hotovi, je to cesta s mnoha milníky a bez konce na dohled. Mě to putování baví a v podstatě si nedokážu představit, jak spolupráci nějak snadno nastavit. Musíte zkrátka spolupracovat a přesvědčit. Pak možná lze nastavovat mechanismy, které spolupráci podporují.


Pracujete v oboru rychloobrátkového zboží, jenž je velmi dynamický. Jak se to promítá do vaší firemní strategie vzdělávání a rozvoje?

Naše rozvojové aktivity musí být profesionální, udržitelné, incentivní a efektivní. Opakovatelné, ale zároveň otevřené pro vstřebávání novinek a nabytých zkušeností. Podle potřeb budujeme současně více koncepcí: Leadership Academy, Sales Academy, individuální programy, jazykové vzdělávání a další. Rozvoj lidí v Kofole je adrenalinový sport.


Co budou muset podle vás zaměstnanci umět za pět nebo deset let, aby dokázali na trhu práce uspět?

Požadavky na dovednosti a znalosti se rychle mění a dokážete je do určité míry získat relativně jednoduše. Klíčové jsou osobní předpoklady, přístup. Nároky na různé typy a úrovně zaměstnanců nejsou stejné. Ti, kteří firmy posunují vpřed, jsou podnikaví, svou práci takzvaně vlastní, dokážou kriticky myslet, naslouchat, vnímat a pracovat v týmu nebo stát v jeho čele. Jsou přiměřeně sebevědomí, pokorní a schopní sebereflexe. To se za pět nebo deset let výrazně nezmění.

e-book Plánujte

Plánujte

Naučte se lépe si naplánovat pracovní týden tak, aby Vám zbyl čas na osobní záležitosti. Stáhněte si náš eBook zdarma a pusťte se do toho.

nahoru