Anna Tvrzníková
Lektorka a konzultantka obchodních výsledků a firemní kultury
Jak jste se ke vzdělávání dostala? Před lety jsem pracovala na obchodní pozici v B2B sektoru. Bez reklamních kampaní a marketingové podpory se mi dařilo přivádět významné klienty, pouze svou pílí, obchodním a komunikačním talentem. Čím častěji se mě ptali, jak to dělám, tím víc jsem si uvědomovala, že můj úkol je podporovat lidi v rozvoji. Tak jsem začala předávat své best practice z obchodu v rámci workshopů. Po 2 letech vedení tréninků, zaměřených čistě na školení obchodníků v terénu a na telefonu, jsem se však utvrdila v tom, že nedostatečné výsledky lidí z obchodu nejsou zapříčiněné primárně nízkou úrovní dovedností, ale většinou vnitřními faktory, jako jsou demotivace, nízké sebevědomí, nedůvěra ve firmu/produkt a špatné vedení těchto lidí. Proto jsem se začala při svých workshopech zaměřovat na tyto oblasti a na firemní kulturu a její vliv na výsledky zaměstnanců. Je to daleko efektivnější. Kde jste načerpala nejvíce zkušeností? Prošla jsem tréninky obchodních a komunikačních dovedností v ČR i v zahraničí, výcviky zaměřené na terapie, prevenci syndromu vyhoření apod. Nejpřínosnější pro mě však byla samozřejmě praktická zkušenost. To, že jsem si v terénu vyzkoušela, co funguje, co ne a vytvořila si své vlastní postupy. 12 let individuálních rozhovorů se zaměstnanci na všech stupních organizačních struktur mě obohatilo nejvíc. Jaký je Váš přístup k tréninkům a školením?Vzdělávací akce jsou přínosem, jsou-li smysluplně zasazeny do kontextu organizace. Jednorázová školení, která mají zázračně nakopnout výsledky zaměstnanců, jsou většinou jen mrháním penězi. Z toho důvodu s klienty vždy řeším všechny souvislosti předem a nejraději pracuji individuálně s manažery, aby mohli know-how předávat svým lidem dlouhodobě. Jde-li o skupinový workshop, spojím se s plánovanými účastníky vzdělávací akce před tím, než vytvářím obsah, je-li to možné. Jakými projekty byste se chtěla pochlubit? Moje práce je nejčastěji zaměřená na citlivá témata. Ať už jde o pomoc opravit nefunkční prostředí a vztahy v organizacích nebo o pomoc manažerům lépe dělat jejich práci a nevyhořet u toho. Nebudu tedy zmiňovat konkrétní projekty a detaily vzhledem k diskrétnosti, kterou zachovávám. Hovoří za mě reference těch, kteří byli a jsou s mými službami spokojeni. Tyto ráda poskytnu. Jakým tématům rozvoje se věnujete? Momentálně se nejčastěji věnuji lidem ve středním a vyšším managementu. Během individuálních inspirativních rozhovorů společně probíráme, co je nejvíc pálí nebo zajímá. Nejčastěji řeším témata, jak pracovat s týmem, ve kterém jsou různé typy lidí, jak lidi motivovat a zaangažovat, jak řešit konflikty, jak správně lidi vést apod. Přínosem je to, že se bavíme přímo o nich, žádné obecné řeči nebo teorie. Dále se věnuji vzdělávacím akcím pro manažery, kde se bavíme o tom, jak vytvářet správné prostředí pro práci, posilovat důvěru a loajalitu, jak delegovat práci atd. Mé klienty hodně baví i mé komunikační workshopy, které vedu zábavnou formou. V neposlední řadě dělám již zmíněné rozhovory s lidmi v rámci tématu firemní kultury, což pomáhá řešit nesváry na pracovištích, snižovat fluktuaci a zvyšovat obchodní výsledky.