Firmy mají své vize, své strategické záměry a cíle.
Ale jak je vnímají jejich zaměstnanci? Jak mají odvozené cíle, za které jsou zodpovědní, na jakých úkolech vlastně pracují a jakými konkrétním činnostmi k firemní vizi přispívají? Pro její naplnění je nezbytné předat tyto strategické záměry dál, mezi oddělení, týmy a jednotlivce. To, jak těmto strategickým záměrům porozumí jednotliví zaměstnanci a jak je přetaví v konkrétní cíle a úkoly, kterých se zodpovědně chopí, je klíčovým faktorem úspěchu firmy.
Program
09:00-16:30
Klíčové plánovací prvky
Definování cílů
Postupy, zdroje, úkoly
Strategie
Určení účelu a vize
Určení směru rozvoje
Alokace potřebných zdrojů pro dosažení vytyčených cílů
Načasování
Zapojení SWOT analýzy
Jak ošetřit slabá místa/rizika
Jak využít dosavadní přednosti
Odvozování cílů
Hlavní nástroj komunikace: jak formulovat cíle dál do firmy
Jak přetavit strategické cíle na cíle dlouhodobé a krátkodobé
Jak přiřadit konkrétní cíle oddělení/týmům a jednotlivcům
Přenos zodpovědnosti na zaměstnance
Rozpad cílů na jednotlivce
Rozdíl mezi delegováním a úkolováním
Principy SMART v souladu se strategickými plány
Zadávání úkolů – cíle zaměstnance
Kontrola, vyhodnocování a zpětná vazba
Akční plán pracovníka v souladu s naplněním cílů
Užitečnost osobních rozvojových plánu
Jak provázat měření pracovního výkonu s osobním plánem rozvoje?
Retired International Top Executive, expert v oblasti Leadershipu, řízení firem, strategii a obchodu
Po studiu na pražské technice jsem pokračoval prestižním vzděláním na britských a amerických univerzitách (Harvard, Cranfield, Warwick, West Point, MBA Sheffield University aj.). Mou 30letou kariéru tvoří 10 let ve Venture Capital (ICS Inc., USA jako Project Director a Vice President & Chief Analyst od 1995) a 20 let v mezinárodní strojírenské firmě IMI plc (Generální ředitel, Managing Director CEE a od 2013 President EMEA a člen globálního představenstva). Specializuji se na leadership, řízení businessu, rozvoj lidí a etiku. Lektorování se věnuji formou mentoringu a vystupování na kurzech a konferencích, propojuji teorii s praxí a podporuji kritické myšlení a diskuzi. Na mých seminářích nebývá nuda…
Firmy mají své vize, své strategické záměry a cíle.
Ale jak je vnímají jejich zaměstnanci? Jak mají odvozené cíle, za které jsou zodpovědní, na jakých úkolech vlastně pracují a jakými konkrétním činnostmi k firemní vizi přispívají? Pro její naplnění je nezbytné předat tyto strategické záměry dál, mezi oddělení, týmy a jednotlivce. To, jak těmto strategickým záměrům porozumí jednotliví zaměstnanci a jak je přetaví v konkrétní cíle a úkoly, kterých se zodpovědně chopí, je klíčovým faktorem úspěchu firmy.