Manažerské programy top vision mají skutečný dopad na výkonnost vašeho businessu. Víme, jak změnit zažité postupy a myšlenkové vzorce tak, aby se i zkušení manažeři naučili řídit své lidi účinněji a efektivněji. V programech pro manažery si účastníci osvojí důležité zásady řízení a vedení lidí přímo při řešení vlastních praktických situací, nikoliv na umělých příkladech. Poznatky tak budou moct okamžitě uplatnit ve své praxi. Vedle tréninků jsou pro rozvoj manažerských dovedností důležité i řešitelské workshopy a skupinová koučování, jejichž cílem je posílit schopnost efektivně uplatnit získané dovednosti v praxi. Investice vložené do manažerských rozvojových programů se tak klientům brzy vrátí.
Manažerské akademie s certifikátem
Komplexní rozvojové programy klíčových manažerských kompetencí (i pro talenty)
- rozvojové programy pro talenty a všechny úrovně managementu
- možnost okamžité aplikace dovedností v praxi – interaktivní tréninky, řešitelské workshopy a skupinový koučink
- řešení praktických úloh a projektů, zavedení změn ve firmě v průběhu programů
- podpora procesu učení e-learningem, definováním best practices, konzultacemi a koučinkem
- obsah a rozsah programů vždy připravujeme na míru potřebám cílové skupiny
- programy zahrnují témata leadershipu, komunikace manažera, řízení výkonu, hodnocení a motivace, strategického řízení, vedení projektů, řízení priorit a osobní rozvoj manažera apod.
- účastníci zakončují program zpracováním písemné kazuistiky / zadání projektu s ústní obhajobou či absenční formou
- úspěšní absolventi získávají mezinárodní certifikát IES
Manažer v hlavní roli
Komplexní program systémového přístupu k řízení firmy nejen pro talenty /„mini-MBA“
- individuální rozvoj a pozitivní změny ve firmě už v průběhu programu
- témata ze skutečných životních příběhů firem
- program se soustředí na konkrétní nástroje řízení firmy, nejen na měkké dovednosti manažera
- program sestává z 6 modulů: SYSTÉMOVÝ POHLED NA FIRMU, UČÍCÍ SE FIRMA, LEADERSHIP, LIDÉ A PROCESY, INFORMACE, ZNALOSTI, FINANCE a KULTURA A ZMĚNY
- podpora schopnosti vidět řízení firmy v souvislostech, nejen rozvoj jednotlivých manažerských disciplín
- program vychází z reálných znalostí účastníků a dále je rozvíjí, skupina se učí navzájem
- praktické výstupy posouvají firmu jako celek a iniciují změny k lepšímu
- po každém modulu řeší účastníci miniprojekt – reálný úkol pro praktické využití s možností konzultací
- účastníci zakončují program zpracováním písemné kazuistiky (vychází z jednotlivých úkolů) s následnou ústní obhajobou
- úspěšní absolventi získávají mezinárodní certifikát IES
Team Leader™
Ucelený program rozvoje základních dovedností leadera s možností certifikace
- šestidenní program poskytující základní know-how a dovednosti nutné pro praxi team leadera u začínajících i zkušených manažerů
- co vše zahrnuje role team leadera a co od něj firma očekává
- jak si vytvořit základ jistého vedení, jak definovat vzájemná očekávání
- jak správně motivovat, jak vést manažerské rozhovory a poskytovat účinnou zpětnou vazbou
- jak budovat, rozvíjet a podpořit tým, jak profesionálně a efektivně řídit porady
- možnost certifikace programu
Cesta na Everest
Najděte znovu sílu a smysl dobýt svůj „Everest“ – unikátní program pro top management s Milanem Pryponěm
- komplexní program pro top manažery, kteří chtějí pochopit aktuální vývojové stádium firmy a dostat ji z toho stavu na vrchol
- znovuobjevení smyslu práce top manažera, vztah firemních a osobních hodnot, kvalita života a návrat ke zdravé podstatě podnikání
- interaktivní přednášky zkušeného vrcholového manažera Milana Pryponě, sdílení manažerských zkušeností účastníků, skupinový koučink a facilitovaný řešitelský workshop s možností rozšíření o individuální konzultace
- úvodní workshop (tzv. „základní tábor“) – pochopení výchozího stavu firmy a stanovení cílů
- pět pokračujících modulů („výškových táborů“) – SEBEPOZNÁNÍ A STANOVENÍ CÍLŮ, NAŠE CHOVÁNÍ A SCHOPNOSTI, NAŠE VIZE A SMYSL NAŠÍ EXISTENCE, NAŠE FIREMNÍ PROSTŘEDÍ A KULTURA, NAŠE IDENTITA A NAŠE HODNOTY CESTA NA VRCHOL
- na přání klienta lze realizovat jen vybrané moduly
4MOTION Management
Certifikovaná akademie rozvoje klíčových manažerských dovedností
- cílem programu 4MOTION je vytvoření jednotné úrovně znalostí stěžejních témat u začínajících i zkušených manažerů
- 4MOTION je proces vedoucí k pochopení a rozvoji dvanácti dovedností, které jsou základními stavebními kameny manažerské praxe
- výběr nejlepšího dostupného know-how pro každý tematický blok: role manažera, priority management, vedení týmu a leadership
- pochopení možností stěžejních témat a jejich logického propojení
Leadership a situační styly vedení lidí
Interaktivní tréninky rozvoje klíčových manažerských kompetencí
- požadavky kladené na roli manažera – nejen řízení lidí a hodnocení jejich výkonu, ale i role mentora, leadera a kouče
- co očekává od manažera a leadera firma a co podřízení
- autenticita leadera, identifikace vlastního stylu řízení
- situační styly vedení (manažerský, mentorský, leaderský, koučovací) a jejich praktické použití
- rozdíl mezi vedením, řízením a koučujícím přístupem
- úskalí a výzvy v práci vedoucího a jak se s nimi vyrovnat
- nejčastější příčiny selhání manažerů a jak se vyvarovat chyb
- přijetí osobní odpovědnosti a sebeřízení
- principy řízení výkonu, úkolování, delegování, motivace a hodnocení
Vedení porad, delegování a empowerment
Nutné dovednosti manažerů pro dosahování výsledků
- správné delegování kompetencí, zadávání úkolů a vedení porad – jak dosahovat dobrých výsledků, jak řídit výkonnost a jak správně motivovat
- rozdíl mezi úkolováním a delegováním kompetencí
- kdy, komu a jak delegovat
- jak správně formulovat úkol a jak si ověřit jeho skutečné pochopení
- typy porad, jejich struktura a průběh, role účastníků porady
- efektivní porady – od přípravy až po zápis, jasné výstupy a vyplývající úkoly
Motivace, hodnocení a klíčové manažerské rozhovory
Správná a jasná komunikace při všech typech manažerských rozhovorů
- jak správnou komunikací účinně motivovat
- jak se vyhnout chybám a demotivačnímu jednání
- komunikační trojboj – jak mluvit, aby lidé chtěli spolupracovat
- formální a neformální rozhovory, typy rozhovorů a odlišný přístup k nim
- finanční nebo nefinanční motivace – co, kdy a jak funguje
- věcná a formální příprava na základní manažerské rozhovory
- manažerská kritická zpětná vazba – jak dosáhnout oboustranné akceptace
- vytýkací rozhovor – jasná definice problému, vymezení hranic
- výběrový a přijímací rozhovor
- hodnotící rozhovor, identifikace rozvojových potřeb
Koučování pro manažery
Trénink rozvoje koučujících dovedností manažerů jako nejefektivnější způsob vedení lidí
- koučující přístup jako podpora dlouhodobého rozvoje členů týmu a cesta k vynikajícím výkonům
- principy a metody koučujícího přístupu, předpoklady pro koučování
- proč, jak, kdy a koho koučovat
- jak využít koučink pro motivaci – nový pohled na každodenní situace
- jak pomocí koučinku aktivizovat a rozvíjet členy týmu
- správné kladení otázek
- příprava na obtížné situace, které mohou nastat
- odlišnost koučinku od ostatních stylů vedení lidí a kdy koučink rozhodně nevyužívat
Change management – manažer jako nositel změny
Změny jako každodenní realita manažera
- change management – zavedení změn rychle, bez zbytečných emocí a s jasně připraveným plánem
- velké a zásadní změny i řešení každodenních situací
- psychologické souvislosti – jak, kde a proč vzniká nesouhlas, kritika, odpor či nadšení
- jak zapojit kolegy do změn a jak dosáhnout jejich podpory i v nepříjemných situacích
- pozice sendviče – spolupráce se šéfem a podřízenými
- zachování věrohodnosti – i po „x-tém“ kole změn
- motivace podřízených, pozitivní zvládání napětí, akceptace změn
- proč je jen těžko možné zavděčit se všem
- přesvědčivé vytváření týmového ducha
Řešitelské workshopy / skupinový koučink
Aplikace dovedností do praxe – proč pouze tréninky dovedností již nestačí
- řešitelské workshopy a/nebo skupinová koučování – efektivní doplněk tréninkových programů
- odstranění překážek, které manažerům zpočátku brání uplatnit naučené přístupy a dovednosti v praxi
- řešení případových studií a konkrétních problematických situací z praxe zaměstnanců
- interaktivní diskuse s cílem definovat to nejpodstatnější z daného tématu pro okamžitou využitelnost v praxi
- samostatné řešení individuálních a týmových problémů se supervizí kouče
- sdílením praktických zkušeností účastníků
- lektor/kouč vystupuje v roli průvodce nebo poradního hlasu