Na zlepšování komunikace a prezentace má význam neustále pracovat, protože styl komunikace přímo souvisí s pracovní motivací, efektivitou a dosahováním výsledků.
Kristýna Henkeová
Head of Training
Schopnost komunikace je klíčovou dovedností v osobním i pracovním životě. Stejně tak prezentace nejrůznějších obsahů se stala nedílnou součástí naší práce. Představujeme vám některé z našich tréninků komunikačních a prezentačních dovedností, založených na maximálním zapojení účastníků a vedených s cílem osobního prožitku. Vyhýbáme se pasivnímu přednášení teorie a pouhému předkládání správných postupů. Volíme formu diskuse, výměny zkušeností a praktického nácviku důležitých dovedností tak, aby se vaše komunikační a prezentační schopnosti skutečně zlepšily a byly přínosem pro vás i vaši firmu.
Komunikační dovednosti
Jasně, stručně, srozumitelně, k věci a bez emocí – tréninky pro všechny zaměstnance
- tréninky zaměřené na konkrétní situace z praxe, přizpůsobené potřebám cílové skupiny
- odhalení individuálních komunikačních zlozvyků a cesta k jejich odstranění
- jak zlepšit komunikaci a tím i spolupráci ve firmě
- vztah mezi stylem komunikace a pracovní (de)motivací, efektivitou a dosahováním výsledků a zisku
- hlavní zainteresované strany a způsoby komunikace s nimi
- vědomí vlastní hodnoty v komunikaci, jak se bránit manipulaci
- jasná a přesvědčivá formulace sdělení
- komunikace a prosazení změn i přes počáteční nesouhlas protistrany
- základní principy komunikace i obvyklé překážky a komplikace
- jak si zjednat pozornost
- jak zvládat konflikty v zájmu pokračování spolupráce
- nácvik přesvědčivé komunikace v týmu s různými názory a potřebami
Prezentace 21. století
Nový přístup k tvorbě prezentací se zaměřením na obsah a design
- nový přístup k tvorbě prezentací s cílem dosáhnout lepších výsledků
- jak podřízeným, partnerům nebo zákazníkům sdělit vše podstatné a přitom zaujmout a nenudit
- schopnost hovořit nejúčinnějším jazykem – kombinace verbální a vizuální komunikace
- principy vizuálně a obsahově atraktivní prezentace a jak je prakticky využít
- jak vytvářet skvěle, stručně a profesionálně vypadající prezentace, které zaujmou a inspirují
Prezentační dovednosti
Profesionální prezentátor – srozumitelné, jasně strukturované sdělení a práce s publikem
- tréninky či komplexní akademie rozvoje prezentačních dovedností šité na míru cílové skupině od úplných začátečníků po zkušené prezentátory
- příprava na různé situace a různě náročné i kritické publikum
- jak jasně strukturovat sdělení, jak pracovat s hlasem a tělem a se všemi dalšími aspekty důležitými pro kvalitní prezentaci
- praktický nácvik se zpětnou vazbou od zkušeného lektora, odhalení předností i chyb
- jak rozlišit důležité a nepodstatné informace v zájmu srozumitelnosti a jednoznačnosti
- struktura a logické uspořádání projevu, nejčastější chyby
- vizualizační pomůcky – PowerPoint, flipchart, model atd.
- první dojem, práce se stylem a jazykovými prostředky – metafora, přirovnání, humor, citace
- zvládání stresu a trémy před publikem
- aktivní práce se skupinou a její zapojení do prezentace, podnícení diskuse
- jak reagovat na nepříjemné dotazy a přitom si zachovat kontakt a důvěru posluchačů
Správné poskytování zpětné vazby
Zpětná vazba není pouze kritika a není výsadou manažerů
- zpětná vazba nejen jako nástroj hodnocení a způsob kritiky, ale i jako cesta k lepší spolupráci, zklidnění emocí a k osobní spokojenosti
- jak říci kritiku tak, aby byla oboustranně přijata a akceptována
- jak se vyhnout kritice osoby a zaměřit se na věc či výkon
- jak správně pochválit, umění pochvalu přijmout
- dopad zpětné vazby na výkon, motivaci a lepší spolupráci s kolegy
- zpětná vazba nadřízenému a podřízenému
- jak přizpůsobit zpětnou vazbu různým typům lidí a situacím
Rétorika a neverbální komunikace
Co říkáte, i když právě mlčíte, a jak to říkáte, když hovoříte
- rétorika a neverbální komunikace jako součást lidské existence, kultury a komunikace
- neverbální komunikace – co říkáme svým postojem, očním kontaktem, podáním ruky, chůzí i způsobem sezení
- jak správně „číst“ druhé
- zpětná vazba a konkrétní tipy pro zlepšení komunikačních schopností
- hlas jako nástroj, techniky výslovnosti
- spisovný jazyk a společenská norma
- zásady mistrovství řeči
- zákonitosti monologu a dialogu
Vyjednávání a argumentace v zájmu dosažení dohody (nejen s kolegou)
„Neobchodní“ vyjednávání pro efektivní interní spolupráci
- jak efektivně vyjednávat, dosáhnout vzájemně výhodné dohody a podpořit fungující interní komunikaci a spolupráci
- poznání vlastního i partnerova přístupu k vyjednávání a jejich dopadu na výsledek
- inventura zájmů a cílů protistrany, posouzení všech možností
- příčiny strachu a jeho překonávání
- strategie a taktiky vyjednávání
- agresivita vs. asertivita, správná argumentace
- námitky, ústupky, kompromisy, limitní hodnoty
- řízení formálního a neformálního rozhovoru a jejich význam
- získávání doplňujících údajů a vzájemná výměna informací
- zásady diskuse, rozdíl mezi jednáním jednotlivců a rozhovorem v týmu
- jak dosáhnout dohody a podpořit dobré vztahy
Asertivita a obtížné situace v komunikaci, řešení konfliktů
Sebevědomí, sebejistota, odpovědnost a komunikace v nepříjemných situacích
- tréninky asertivity pro posílení sebejistoty a zvládnutí neobvyklých komunikačních situací
- uplatnění základních komunikačních „lidských práv“
- asertivní komunikace při pracovních jednáních (pozitivní chování, hlasová intonace a řeč těla)
- umění naslouchat, respektovat a diskutovat
- metody transakční analýzy: jednání na úrovni dospělý – dospělý
- zvládání kritiky, složitých situací a náročných komunikačních partnerů
- asertivní přístupy v jednání s lidmi, zvládání negativního přístupu a konfliktů
- obrana proti manipulaci a technikám tlaku
- jak zdvořile odmítnout – umění říkat NE
- jak dlouhodobě udržet profesionální vztah s komunikačně složitým partnerem
- práce s vlastními emocemi i s emocemi protistrany