
Pozice obchodníka je pro každou organizaci klíčová. Obchodník je ten, kdo přináší peníze do firmy. Aby byl ve své práci úspěšný, potřebuje k tomu široké spektrum kompetencí. Musí umět vyjednávat a vyvolávat u klientů nové potřeby. Akademie vybaví vaše obchodníky praktickými poznatky, které jim pomohou k navýšení prodeje.
Co můžete od OBCHODNÍ AKADEMIE očekávat?
- diagnostiku vstupní úrovně dovedností vašich obchodníků pro lepší zacílení akademie
- vypracování komplexního rozvojového plánu pro vaše začínající i zkušené obchodníky
- workshopy s těmi nejlepšími lektory - úspěšnými lidmi z praxe
- navazující follow-up workshopy, ve kterých dotáhneme, co se obchodníkům nedařilo
- individuální rozvoj obchodníků formou koučinku a mentorinku
Jak bude OBCHODNÍ AKADEMIE probíhat?
Obchodní akademie je sestavena z několika modulů. Vy sami si rozhodnete o skladbě vaší akademie výběrem konkrétních aktivit. Na akademii se podílí vybraný tým lektorů, který zajišťuje kontinuitu a provázanost jednotlivých aktivit.
1
STARTOVACÍ WORKSHOP
Ve startovacím workshopu účastníkům představíme program a lektory. Současně si zmapujeme jejich očekávání. Součástí workshopu je i ukázková lekce sloužící k motivaci do práce na vlastním rozvoji.
2
IDENTIFIKACE POTŘEB PRODEJCŮ
Diagnostikujeme vstupní úroveň dovedností obchodníků, abychom akademii co nejlépe zacílili. Můžete si vybírat z těchto aktivit:
- Analýza potřeb
dotazníkové šetření mapující vzdělávací potřeby obchodníků - Stínování obchodníka přímo v terénu
zpětná vazba na prodejní dovednosti vašich obchodníků v praxi - Strukturované rozhovory s obchodníky a teamleadery
skupinové a individuální rozhovory s obchodníky a jejich nadřízenými
3
WORKSHOPY
Zorganizujeme pro vás workshopy zaměřené na rozvoj jednotlivých obchodních dovedností. Součástí všech workshopů je i nácvik prodejních dovedností formou hraní rolí.
- Vedení obchodního jednání
Struktura prodejního rozhovoru | Taktiky pro uzavření obchodu | Vyjednávání o ceně - Vyvolávání potřeb
Význam vyvolávání nových potřeb | Zjišťování skutečných potřeb zákazníka - Efektivní prezentace nabídky
Prezentační dovednosti v práci obchodníka - Zvládání námitek s námitkami
Námitky v obchodním jednání | Trénink argumentačních dovedností - Vyjednávání
Vyjednávání pod tlakem protistrany | Průlomové WIN-WIN vyjednávání - Techniky uzavření obchodu
Jak dotáhnout obchod do úspěšného konce?
4
WORKSHOPY PRO TEAMLEADERY
Pro výkon obchodníků má význam vedení a motivace jejich teamleaderů. Pro vaše týmové lídry připravíme workshopy zaměřené na základní manažerské dovednosti.
- Manažer salesového týmu
Klíčové aktivity lídra obchodního týmu - porady, koučování, individuální rozhovory, breefingy atd. - Efektivní zpětná vazba
Jak podávat zpětnou vazbu, aby byla pro obchodníka motivující a podpořila změnu v prodejích? - Motivace
Jak motivovat obchodníky k lepšímu výkonům?
5
INDIVIDUÁLNÍ KOUČINK A MENTORINK
Workshopy doplňujeme o koučinky a mentorinky, které umožňují věnovat se obchodníkům individuálně.
- Koučink
Pro vašeho obchodníka najdeme ideálního kouče, který s ním bude individuálně pracovat na vybraném tématu a hledat s ním odpovědi na jeho otázky. - Mentorink
Zkušený mentor stráví část dne s vaším obchodníkem a poskytne mu zpětnou vazbu přímo v praxi.
6
FOLLOW-UP PRODEJNÍ WORKSHOPY
V praxi se stává, že ne všechno funguje hned. Proto se s absolventy akademie po čase potkáme a zjistíme, co se z tréninku osvědčilo a co naopak nešlo a proč. Společně dotáhneme témata, která jsou ještě potřeba.
- Workshop pro obchodníky 1M
Setkání a sdílení zkušeností po uplynutí 1 měsíce - Workshop pro obchodníky 3M
Setkání a sdílení zkušeností po uplynutí 3 měsíců
7
OSOBNÍ AKČNÍ PLÁNY
Po ukončení akademie provedeme vyhodnocení a vypracujeme osobní akční plány pro další rozvoj vašich obchodníků.