Martin čtrnáct let působil v byznysu na pozici account managera v oblastech vyjednávání, vedení projektů, akviziční činnosti a péče o zákazníky. Na svém kontě má na osm tisíc hodin lektorské praxe při rozvoji a facilitaci práce týmů a jednotlivců, mediaci a řešení konfliktů a rozvoji vrcholových manažerů a top talentů. Opírá se o předešlé zkušenosti z oblasti klinické psychologie, které získal při práci s drogově závislými a HIV pozitivními, zaměřené zejména na podporu motivace, hledání životní vize a realizaci zásadních životních změn. Cenné poznatky načerpal také z praxe v zahraničí (Namibie, Nizozemí, USA).
Martin vystudoval Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, obor jednooborová psychologie, dále absolvoval výcvik Firewalking Instructor Training, výcvik v mediaci a řešení konfliktů (Asociace Mediátorů České Republiky), výcvik v koučování (Radvan Bahbouh), výcvik ve skupinové psychoterapii (SUR) a rovněž výcviky a certifikační kurzy se zaměřením na týmové koučování a práci se skupinou dle POP, sociomapování, situační leadership a krizovou intervenci.
Realizoval týmové a individuální koučování ve společnostech Bayer, GE Money, Hewlett-Packard, Jan Becher, Komerční banka, Sanofi, ŠkoFIN, Vodafone, Zentiva a leadership programy pro 2N Telekomunikace, Allianz, Bayer, GE Money, Home Credit, Komerční banku, T-Mobile, Siemens, TEDOM. Vedl výcviky ve vyjednávání pro Accace, Accenture, GE Money, GlaxoSmithKline, Hewlett-Packard, Sberbank, Unicredit, Vodafone a talentové programy v GE Money, Hewlett-Packard, Komerční bance, Vodafone, Siemens a dalších.