Top vision

czen

Projekt zvaný „firemní vánoční pozdrav“

Ano, i zasílání vánočních pozdravů je jakýmsi projektem, který dostane někdo (že by marketing?) na starost, a i když se tváří jako taková radostná blbinka, je celkem citlivý jak uvnitř firmy, tak zejména v komunikaci směrem ven. Nabízíme pár zamyšlení a námětů pro zdar vašeho vánočního projektu.

 

1. Seznam adresátů


Je určitě dobré začít včas sestavovat seznam klientů, dodavatelů, kolegů či partnerů. Vyzvěte tedy vedoucí úseků, aby do určitého termínu sestavili a poskytli svůj seznam. Pozor na duplikaci v případě, že s konkrétní osobou na straně adresáta jedná více lidí z vaší společnosti. Představte všem váš návrh firemního vánočního pozdravu, nebo oslovte zaměstnance ke spolupráci. Příliš mnoho demokracie někdy škodí, ale toto je konkrétní zážitek z interní komunikace :o).

 

2. Papír je klasika


V dnešní době je papírové pošty ubývá, ale možná právě vaše společnost si zakládá na dalších významech, které svým vánočním přáním sdělujete, a to tím, jak vkusné či originální je. Přání navržené s nápadem, vystihující ducha vaší společnosti určitě sklidí uznání a možná zvítězí ve vánoční soutěži v kancelářích adresátů. Naproti tomu přání z nedalekého papírnictví vyzní tak trochu bezbarvě. Splněno, ale…

 

3. Elektronická přání


Jsou u příjemce hned. Je s nimi méně práce. Jsou téměř bez nákladů. Tak proč takto ušetřené peníze neposlat na nějaký konkrétní charitativní projekt? Na konci textu přání můžete vkusnou formou vysvětlit, že nešetříte, ale peníze obvykle vynakládané na přání papírová, jste letos věnovali na dobrou věc a samozřejmě také šetříte přírodu.

 

4. Decentnost a diplomacie


Pokud posíláte přání zahraničním partnerům, je dobré dbát na neutrálnost blahopřání z hlediska náboženského kontextu. S humorem pak opravdu jako se šafránem! To platí obecně i v domovině. Nikdy nevíte, jak na svátky kdo nahlíží, a jak je prožívá. Mírným faux pas je v českém prostředí jakákoliv, byť vkusně vyvedená, postavička v santaklausovské čepici. Máme přece k dispozici betlém s novorozencem a se zvířátky a Ladovy motivy.

 

5. Osobní rozměr přání


Přání nakoupená v papírnictví (s textem uvnitř… brrrr) a s nečitelnou parafou ředitele (je to opravdu jeho podpis?) popravdě moc osobní nejsou. Pokud je to možné, odesílejte vánoční pozdravy tak, aby bylo jasné, od koho jsou a pro koho na straně druhé. Vzbudí to jistě úsměv a naznačí, že váš pracovní vztah má velmi hezký lidský rozměr. Vhodné je i přiložení navštívenky.

 

6. Inventura musí být (i u firemních vánočních přání)


Pokud pošlete přání včas, možná tak na straně adresáta upozorníte na fakt, že chybíte na jeho seznamu, a obratem obdržíte jeho přání. Tu samou šanci ovšem dostáváte také. Evidujte si tedy, od koho jste přání obdrželi a máte na příští rok kus práce za sebou.


Užijte si i takového lehce nalinkované odesílání přání jako součást adventního času, kdy jsou k sobě všichni pozornější než jindy.  Advent je magický čas a během něj dokážete přirozeně posunout pracovní vztahy do osobnější roviny. Lépe se tak spolupracuje!

e-book Vytvořte nezapomenutelnou prezentaci

Vytvořte nezapomenutelnou prezentaci

Naučte se s námi opustit nudné stereotypy v prezentování, proměňte trému ve svou výhodu a odrovnejte kolegy i nadřízené perfektním projevem.

nahoru