Zatímco na nezájem jednotlivců si profesní sociální síť LinkedIn v České republice nemůže stěžovat, tuzemské firmy zatím její marketingový potenciál nedoceňují. Na LinkedInu přitom mohou zaujmout statisíce lidí, a to nejen pracovními nabídkami či informacemi o změnách na manažerských postech, ale i odbornými články či novinkami ze své činnosti.
Není nás málo
Podle odborných odhadů je na LinkedInu zaregistrováno na 800 tisíc Čechů, celosvětově pak tato sociální síť spojuje přes 300 milionů lidí. Podle výzkumného projektu MML-TGI agentury Median zaznamenala loni síť LinkedIn ze strany českých uživatelů v průměru kolem sta tisíce návštěv týdně (údaje za 2. a 3. čtvrtletí roku 2014). Taková čísla už stojí za zamyšlení, zda zrovna vaší společnosti neutíká na LinkedInu příležitost, jak se ještě více zviditelnit.
Význam a potenciál sítě LinkedIn roste, v České republice přibývají stovky uživatelů denně.
„Kromě toho, že je LinkedIn ideální platformou pro budování povědomí o firemní expertíze, produktech a službách, umožňuje také nenásilnou cestou získávat důležité obchodní kontakty.“ potvrzuje Petr Macek, expert na internetový marketing a lektor kurzu
Využití LinkedInu pro propagaci firmy či značky, který pro nás kurz připravil.
Příležitosti pro firmy
Firmy na LinkedInu nejčastěji informují o příchodu nových posil do svých řad, případně zveřejňují nabídky pracovních míst. Možnosti jsou však mnohem širší, stačí se podívat na profily velkých světových značek, abyste si o tom udělali představu. Uživatelé dnes již nenavštěvují LinkedIn jen ve chvíli, kdy se pohlížejí po novém zaměstnání či kontaktech na své bývalé kolegy či známé. Hledají tu novinky ze svého oboru, diskutují, sdružují se v zájmových a profesních skupinách.
Jednoduše řečeno – návštěvníci LinkedInu hledají kvalitní obsah. Nabídněte jim ho. Ať už to budou informace o nových službách nebo výrobcích, zajímavé statistiky, videa, či třeba článek z firemního blogu. Nabízejte podněty k diskuzi, pozvěte návštěvníky firemního profilu na Den otevřených dveří nebo jim zprostředkujte zajímavosti z odborné konference, které jste se právě zúčastnili. Využíváte LInkedIn i vy? Co vám funguje a co naopak neplní vaše očekávání?