Top vision

czen

Jak být slyšet?

Sdělujete svým podřízeným důležité věci a vtom vás někdo přeruší a odvede pozornost k jinému tématu? Je na poradě váš návrh smeten se stolu, aby s ním o týden později sklidil potlesk někdo jiný? Přehlížejí vás? Neposlouchají vás? V tom případě potřebujete prezentovat své argumenty s větší autoritou.

 

Mluvte stručně a věcně

Pokud máte slovo, buďte struční a věcní. Dáváte tím najevo, že si vážíte svého času. Protože pokud si nevážíte svého času, signalizujete tím, že si nevážíte ani sami sebe. V takovém případě nemůžete očekávat, že vás lidé budou respektovat.

Váš projev by měl od počátku svižně směřovat ke svému cíli. Pokud má vaše řeč mnoho odboček, pozornost vašich posluchačů se ztratí někde na trati. Z téhož důvodu se nenechávejte příliš přerušovat. Dejte lidem možnost ptát se až poté, co domluvíte.

 

Zaujměte správnou pozici

Posaďte se do středu stolu. Tato strategická pozice vás dostane do centra dění a diskuse. Pokud se posadíte ke kraji, sami tím zvyšujete pravděpodobnost, že vás později z konverzace vynechají.

Zaujměte power pose. Využijte řeč svého těla a vyzařujte, že jste jednou z hlavních postav na scéně. Asi nejjednodušší radou je napodobovat kolegy, kteří se ke slovu dostávají nejčastěji. Všímejte si, v jakých pozicích sedí a jak gestikulují, když se hlásí ke slovu.  

 

Stůjte sami za sebou

Vždy buďte stoprocentně přesvědčeni o svých slovech, protože v opačném případě o nich nepřesvědčíte nikoho. Pokud z vás posluchači vycítí nejistotu nebo nervozitu, budou testovat, jestli své výroky myslíte opravdu vážně.

Když dáte najevo sebemenší pochybnosti o tom, zda je váš váš nárok oprávněný, nikdy ho neprosadíte. Když nechtěně naznačíte, že svému nápadu zas tak nevěříte, nebude v něj věřit nikdo. 

Pracujte na sebevědomém a suverénním projevu. V komunikaci s podřízenými by mělo být dáno, o čem se diskutuje a o čem nikoliv. Pokud se něco musí udělat, tak se o tom zkrátka nediskutuje. Diskutovat se může o tom, jak konkrétně se to udělá a kdy.

 

Překonejte své bariéry a prosaďte se ve skupině. V kurzu Jak se stát skutečným mistrem komunikace vás naučíme, jak dosáhnout toho, abyste byli slyšet. Držíme vám místo.

e-book Odcházejte z práce včas

Odcházejte z práce včas

Pracujte efektivněji, vyhněte se přesčasům a odcházejte z práce včas!

nahoru