Top vision

czen

Časté chyby v delegování

Když se dostanete do pozice lídra, situace se výrazně mění. Teď už nejde o to, abyste si splnili své úkoly. Jde o to, aby lidé ve vašem týmu plnili vaše úkoly.

Do vedoucí pozice vás pravděpodobně dostala vaše orientace na výkon a na výsledky. Od lídra se však očekává orientace na lidi. Proto proveďte rebranding své osobnosti dříve, než vám vztahy s podřízenými začnou skřípat.

Neignorujte lidský faktor

Podřízení od vás něco očekávají. Nejsou to roboti, kteří jen plní vaše úkoly. Očekávají pochvalu, pokud se jim daří, a konstruktivní kritiku, pokud se jim nedaří. Chtějí vědět, jak si ve své práci vedou, a vy jste ta osoba, která jim má dát zpětnou vazbu. V tom spočívá vedení lidí.

Zadej a zapomeň?

Někteří manažeři delegují úkoly stylem: ZADEJ TO A ZAPOMEŇ NA TO. Předají práci, a pak už jen čekají na to, až bude hotová. Některé náročnější úkoly však vyžadují průběžnou kontrolu.

Domluvte si s podřízeným pravidelné schůzky a informujte se, jak ve své práci postupuje. Ptejte se, jestli od vás něco nepotřebuje. Váš rozhovor může trvat 1 hodinu i 1 minutu. Důležité je, že jste stále v obraze.

Definujte míru samostatnosti

Stanovte podřízenému úroveň samostatnosti, kterou od něj očekáváte. Když má například komunikovat s VIP klientem, máte několik možností:

1. Nadiktujete mu e-mail od pozdravu po podpis.
2. Necháte ho e-mail napsat, ale před odesláním ho překontrolujete.
3. Dáte podřízenému důvěru, pouze ho požádáte, aby vás dal do kopie e-mailu.
4. Nepotřebujete být v kopii e-mailu, nepotřebujete být informovaní.

Pokud jste nastaveni na LEVEL 2, ale váš podřízený je nastaven na LEVEL 4, nedorozumění na sebe nenechá dlouho čekat.

Delegujte na správného člověka

Špatné výsledky většinou vyplývají z výběru špatného člověka pro danou práci. Správný člověk musí splňovat několik podmínek:

1. Musí mít schopnosti pro danou práci. Pokud je nemá, nemůžete ho obviňovat z toho, že danou práci neodvedl dobře. Obviňovat můžete pouze sami sebe.
2. Musí mít časovou kapacitu, aby mohl práci dokončit včas. Ověřte si, jestli jsou všechny vaše deadliny vůbec splnitelné.
3. Musí mít správný přístup. Zjistěte, zda daný úkol pro vašeho podřízeného představuje vzrušující výzvu, nebo jen nepříjemnou povinnost. Člověk, který projevuje své nadšení, odvede práci mnohonásobně lépe než ten, kdo dává najevo svůj odpor.

Chtěli byste se zdokonalit v delegování úkolů? Nebo potřebujete poradit, jak delegovat na problémové podřízené? Právě pro vás jsme připravili kurz EFEKTIVNÍ DELEGOVÁNÍ. Odnesete si z něj spoustu rad, jak dosáhnout vyšší výkonnosti vašeho týmu.

e-book Vytvořte nezapomenutelnou prezentaci

Vytvořte nezapomenutelnou prezentaci

Naučte se s námi opustit nudné stereotypy v prezentování, proměňte trému ve svou výhodu a odrovnejte kolegy i nadřízené perfektním projevem.

nahoru